Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki Alto 2012: malý facelift pro malé Suzuki
29.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sledujete-li trh s městskými miniautomobily, možná by vám neměla uniknout nenápadná modernizace méně známého Japonce v tomto segmentu.
Přihlásilo se nám Suzuki s novou tiskovou zprávou týkající se změn nejmenší typové řady Alto pro modelový rok 2012. Patrně to nebude ten největší počin v modernizaci aut letošního roku, ale jinak je ve světě klid, tak proč bychom se blíže nepodívali.
Suzuki Alto je poněkud nenápadně zavedený konkurent trojčat koncernu Volkswagen (up!, Citigo a Mii) a podobné trojky z kolínské TPCA (C1, 107, Aygo) a v podstatě má i velmi podobnou techniku. Pod krátkou přední kapotou má implantovaný benzínový řadový tříválec VVT o 68 koních při 6 000 otáčkách a točivém momentu 90 Nm při 3 400 otáčkách. A právě pohonné jednotky se týká ta hlavní změna.
Výkony se nezměnily, normovaná spotřeba ale ano. Suzuki nevysvětluje, jaké změny byly na motoru nebo řídicí jednotce provedeny, ale pouze uvádí snížení průměrné spotřeby ze 4,4 na 4,3 litru na 100 km. Adekvátně tomu spadly také emise oxidu uhličitého ze 103 na 99 gramů na kilometr, což může být někomu jedno, ale pokud se i od toho odvíjí pokuty či zdanění za emise, pak se Suzuki starat musí.
Jinak zůstalo skoro vše při starém, tedy kromě toho, že přibyl nový odstín metalického laku Glistening Gray, objevily se nějaké nové puklice na kola a v interiéru další barevné čalounění. Pětidveřová verze má v základu i slušnou výbavu. Dostanete čtyři airbagy, centrál, klimatizaci nebo přední okna v elektrice a rádio s CD. Od vydání posledního ceníku se však změnila také částka, kterou za mírně přepracované Alto musíte zaplatit. Místo 194 900 Kč o rovných pět tisíc více.


Novinkou je o deci nižší papírová spotřeba a reálných pět tisíc vyšší cena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 2 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 4 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis