Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SUV Seat v produkčním hávu snad jinak vypadat ani nemůže (ilustrace)
9.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka značky sice vypadá jako Leon na chůdách, zároveň však do segmentu přináší potřebný závan svěžího vzduchu. Bude tohle nový bestseller?
Španělská automobilka hovoří o svém vlastním SUV již pěkně dlouho. Na ženevském autosalonu jsme ale konečně mohli vidět konkrétní výsledek veškerých snah a tužeb, i když zatím šlo pouze o koncept pojmenovaný 20V20. Ten nám ovšem hned na první pohled připomenul Leon na chůdách, pročež se dá předpokládat, že sériová verze se bude lišit víceméně jen v detailech, což nám ostatně dokládají nové neoficiální retuše.
Za nimi stojí Maďar X-Tomi, který vozu ponechal jeho siluetu i tvar čelních světel a masky. Její výplet je však již odlišný, což se ostatně týká rovněž ventilačního otvoru v nárazníku. Zde zmizely doplňkové lišty a odvážně stylizované diodové mlhovky nahradil klasický design. Kromě toho tu máme menší litá kola, konvenční kliky dveří či zpětná zrcátka a boční prahy bez hliníkové lišty. Tím ale proměna končí.
Dá se přitom pomalu vsadit na fakt, že produkční model bude nějak takto vypadat. Konec konců, Seat by byl jen sám proti sobě, pokud by se ve srovnání s konceptem pouštěl u sériové verze do větších modifikací. Dané provedení totiž působí v segmentu kompaktních SUV jako závan svěžího vzduchu a zcela jistě Španělům přihraje nemalé zástupy zákazníků. Zvláště pokud zajímavý exteriér doplní obdobně stylizovaná kabina.
Pod kapotou pak můžeme očekávat koncernovou techniku, tedy maximálně dvoulitrové motory, které budou primárně svůj výkon posílat na přední nápravu. Počítat můžeme samozřejmě i s verzemi 4x4, s ohledem na Haldex páté generace však také v jejich případě bude veškerá síla pohonných jednotek směřovat zejména dopředu a zadní kola připojí jen v případě ztráty trakce těch předních.
Více se dozvíme nejspíše v létě, kdy by španělská novinka mohla debutovat virtuálně. Živá premiéra sériová verze se očekává na frankfurtském autosalonu, pročež by vůbec první SUV Seatu mohlo zamířit k zákazníkům ještě před Vánoci. V příštích třech letech se pak má dočkat ještě dalších dvou sourozenců.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


K proměně konceptu 20V20 na první produkční SUV Seatu stačilo skutečně málo
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:02 - jerry
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins