Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SUV Maserati se nebude jmenovat Kubang, ale ani Cinqueporte
24.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Studie Kubang se v příštím roce definitivně vrátí jako sériový automobil. Maserati bude při finalizaci bezpochyby velmi pozorně naslouchat své čínské klientele.
V Pekingu probíhá poslední veřejné vystoupení konceptu Maserati Kubang, který se poprvé ukázal na loňském frankfurtském autosalonu. Podle italských médií se pak SUV postavené na základech Jeepu Grand Cherokee vrátí zpátky do Itálie, kde s velkou pravděpodobností skončí v depozitu nebo firemním muzeu. Účast na dalších automobilových výstavách je pro tuto chvíli uzavřen, Maserati totiž finišuje s pracemi na produkčním voze, který má být odhalen ke konci roku 2013.
Nebylo by přitom vůbec překvapivé, kdyby světová premiéra sériového modelu proběhla na některém z čínských autosalonů. Vždyť už v tuto chvíli je Čína pro Maserati druhým nejvýznamnějším trhem, největším asijským obchodním prostorem a tím nejrychleji rostoucím vůbec. V roce 2011 zde Italové oproti předchozím dvanácti měsícům zdvojnásobili počet prodaných aut (v absolutních číslech se jedná o 800 modelů Quattroporte, GranTurismo a GranCabrio) a letos jsou čísla opět o dalších dvacet procent vyšší než loni na jaře.
Tímto tempem se proto může zcela reálně stát, že za rok bude Čína pro Maserati jedničkou a podle toho se italská značka i zařídí. Nicméně bez ohledu na místo představení neponese SUV ani jedno ze jmen, o kterých se dosud mluvilo. Kubang bylo označení pro koncept a italští novináři aktuálně vypátrali, že ani patentem chráněný název Cinqueporte („Pětidveřový“) není na programu. To ale na druhé straně neznamená, že Maserati pro něj nenajde využití. V roce 2015 chce tato automobilka prokukovat 50 tisíc aut ročně, takže pro nějakou další modelovou řadu by se místo ve výrobním programu našlo.
Sériový vůz bude technicky spřízněný s Jeepem Grand Cherokee
Zdroj: autoitalian.blogspot.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva