Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SUV či sedan McLaren? Můžete je mít, platit ale budete stovky milionů
2.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na sériově vyráběné SUV zapomeňte, divize McLaren Special Operations ovšem zvládne jakoukoliv karoserii i výkon. Levné to ale nebude ani náhodou.
Britská automobilka již několikráte naznačila, že SUV do jejího standardního programu nepatří. To ale kupodivu neznamená, že bychom se takového modelu s logem McLarenu nemuseli dočkat. Šéfdesignér Robert Melville totiž uvedl, že možné je vše, ovšem pouze skrze divizi MSO. Levné však takové dílo rozhodně nebude, neboť použita by nemohla být stávající architektura, místo toho by značka musela navrhnout zcela nový karbonový monokok.
„Divize MSO před pár lety přišla s vozem, který odkazuje na zakázkové karosářství let z počátku automobilismu. Pokud budete chtít, může vám MSO navrhnout zcela novou karoserii a navýšit či naopak ponížit výkon. Můžeme vám navrhnout cokoli, co budete chtít, pokud na to budete mít peníze,“ upřesňuje celou záležitost Melville. A přitom dodává, že kupříkladu čtyřmístné SUV by vyšlo na „miliony a miliony liber“.
Do sériové produkce ovšem sedany či crossovery ani náhodou nemíří, nezapadly by totiž do stávající nabídky počítající s řadami Sport Series, Super Series a Ultimate Series. Tedy mezi sporťáky, supersporty a hypersporty. Pohonné ústrojí by ovšem z těchto modelů vycházelo, neboť by opětovně šlo o spárování 3,8litrového přeplňovaného osmiválce a sedmistupňové automatické převodovky.
Výkon by logicky závisel na vašich požadavcích, dorazit by tedy klidně mohlo i 675 koní z varianty LongTail. Tento výkon by navíc byl spárován s nízkou hmotností, která je karbonem posedlému McLarenu vlastní. Rázem by tedy mohlo jít o nového krále Severní smyčky Nürburgringu, i když takový projekt nejspíše skutečně zůstane jen ve fázi snění.








SUV s logem McLarenu se již ukázalo na celé řadě neoficiálních ilustrací, do série však dorazí jen na přání velmi movité klientely
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva