Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Subaru WRX STi: nová generace má dostat elektrické turbo
3.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Stanou se příští generace Subaru WRX a STi průkopníkem v oblasti elektricky poháněných turbodmychadel? Podle aktuálních zvěstí to tak vypadá.
Japonský koncern Fuji Heavy Industries, vlastník automobilky Subaru, drží patent na elektrické turbo už od roku 2007. Americká internetová stránka Motor Trend nyní získala od zdroje uvnitř firmy informaci, podle níž FHI pracuje na technologii získávání elektrického napětí z odpadního tepla výfukového traktu, které chce následně využít k pohonu zmíněného turbodmychadla.
Výsledkem má být plynulejší přeplňování a eliminace turboefektu známého z dmychadel poháněných výfukovými plyny a způsobeného jejich dopravním zpožděním. Uvedená technologie by určitě odstranila také složité potrubí, nicméně vůz jako takový to zcela jistě nezjednoduší. Komplikovanost konstrukce by se tím pouze přesunula do jiné části auta - především pak na jednotku vyrábějící elektrickou energii.
Zdá se vám to nepravděpodobné? Jak se to vezme. Na podobných technologiích nějakou pracuje také BMW, ačkoli pravdou je, že zatím odděleně. Není to tak dávno, co jsme si představili jejich patent na elektricky poháněné turbo a rovnou hotový prototyp pětkové řady BMW BMW Turobosteamer pracujícím na principu Seebeckova efektu, který je založen na tom, že mezi dvěma tzv. termoelektrickými semikonduktory s rozdílnou teplotou vzniká elektrické napětí.
Otázkou je pouze to, jak dalece se koncern FHI s výkonem TEG dostal. Technici BMW z něj dokázali vyprodukovat asi 200 wattů, později z něj byli schopni dostat 600 wattů. Na trvalý pohon elektromotoru se to zdá být pořád dost málo, na druhé straně je možné, že Subaru může k výrobě dalšího napětí využít regenerativní brzdění a všechnu energii skladovat v mírně větším balíčku akumulátoru. Necháme se překvapit.















Přeorientuje se Subaru z klasických turbodmychadel na elektricky poháněná dmychadla? Podle nepotvrzených zdrojů je to dost možné
Zdroje: Drive, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva