Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Subaru WRX STI Coupe 2015: zřejmě nevznikne, ale dívá se na něj hezky (ilustrace)
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé s logem Subaru tu bylo dvakrát, pokaždé v limitované edici. Do třetice se jej ale kvůli nákladům a vytížení značky nejspíš nedočkáme.
Pokud patříte mezi zapřísáhlé subaristy, pak asi velmi rádi vzpomínáte na závěr 90. let minulého století. Tehdy značka s plejádou hvězd ve znaku slavila na světových závodních kolbištích jeden úspěch za druhým, a to ne jen boucháním šampaňského či potřásáním rukou Colinu McRaeovi či Richardu Burnsovi, ale také speciálními edicemi modelu Impreza. Obzvláště žádaná byla hlavně verze 22B, jejíchž 424 exemplářů vzniklo v roce 1998 v rámci oslav třetího konstruktérského titulu v řadě.
Tento model se přitom chlubil nejen zvětšeným objemem motoru (na 2,2 l), ale především karoserií s jedním párem dveří, což z něj dělá skutečnou raritu. Stejně jako z verze WRX P1, která se objevila o dva roky později, a za níž stála britská společnost Prodrive. Ta kupátku nadělila výkon 280 koní a hlavně podvozek naladěný na horší kvalitu anglických silnic. Ani tohoto modelu se však nevyrobilo mnoho, neboť vznikla pouze tisícikusová edice.
Proč ale tyto legendy minulosti zmiňujeme? Především kvůli počítačové retuši, za kterou stojí maďarský nadšenec X-Tomi. Ten novému Subaru WRX STI odčaroval jeden pár dveří a posunul prostřední sloupek. Výsledkem je model, na který se dívá snad ještě lépe než na standardní sedan. Dané pohledy by však měla provázet slza v oku, neboť kupé zřejmě nikdy nevznikne.
Do budoucna samozřejmě nechceme nic předjímat, s ohledem na situaci Subaru je však představení další karosářské verze více než nepravděpodobné. Japonská automobilka se totiž netopí v penězích, aby si mohla dovolit vývoj okrajové verze, jejíž příjmy sotva pokryjí náklady. Navíc Subaru nemá ani výrobní kapacity, čímž je zřejmě celá věc daná. Bohužel.
Subaru WRX STI Coupe vypadá působivě, výroby se ale zřejmě nedočká
Subaru Impreza WRX 22B a P1 vznikly na sklonku 90. let minulého století v omezených sériích
Zdroj: X-Tomi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus