Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Subaru WRX STI Coupe 2015: zřejmě nevznikne, ale dívá se na něj hezky (ilustrace)
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé s logem Subaru tu bylo dvakrát, pokaždé v limitované edici. Do třetice se jej ale kvůli nákladům a vytížení značky nejspíš nedočkáme.
Pokud patříte mezi zapřísáhlé subaristy, pak asi velmi rádi vzpomínáte na závěr 90. let minulého století. Tehdy značka s plejádou hvězd ve znaku slavila na světových závodních kolbištích jeden úspěch za druhým, a to ne jen boucháním šampaňského či potřásáním rukou Colinu McRaeovi či Richardu Burnsovi, ale také speciálními edicemi modelu Impreza. Obzvláště žádaná byla hlavně verze 22B, jejíchž 424 exemplářů vzniklo v roce 1998 v rámci oslav třetího konstruktérského titulu v řadě.
Tento model se přitom chlubil nejen zvětšeným objemem motoru (na 2,2 l), ale především karoserií s jedním párem dveří, což z něj dělá skutečnou raritu. Stejně jako z verze WRX P1, která se objevila o dva roky později, a za níž stála britská společnost Prodrive. Ta kupátku nadělila výkon 280 koní a hlavně podvozek naladěný na horší kvalitu anglických silnic. Ani tohoto modelu se však nevyrobilo mnoho, neboť vznikla pouze tisícikusová edice.
Proč ale tyto legendy minulosti zmiňujeme? Především kvůli počítačové retuši, za kterou stojí maďarský nadšenec X-Tomi. Ten novému Subaru WRX STI odčaroval jeden pár dveří a posunul prostřední sloupek. Výsledkem je model, na který se dívá snad ještě lépe než na standardní sedan. Dané pohledy by však měla provázet slza v oku, neboť kupé zřejmě nikdy nevznikne.
Do budoucna samozřejmě nechceme nic předjímat, s ohledem na situaci Subaru je však představení další karosářské verze více než nepravděpodobné. Japonská automobilka se totiž netopí v penězích, aby si mohla dovolit vývoj okrajové verze, jejíž příjmy sotva pokryjí náklady. Navíc Subaru nemá ani výrobní kapacity, čímž je zřejmě celá věc daná. Bohužel.

Subaru WRX STI Coupe vypadá působivě, výroby se ale zřejmě nedočká
Subaru Impreza WRX 22B a P1 vznikly na sklonku 90. let minulého století v omezených sériích
Zdroj: X-Tomi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva