Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong změní své jméno na celém světě, renomé dvojitého SS už nevěří
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Re-branding korejské značky je jen logickým vyústěním dramatické snahy vylepšit celkový pohled na portfolio svých modelů, a docílit tak růstu prodejů.
Není tomu dlouho, co se korejská automobilka SsangYong potácela nad propastí. Pro firmu založenou v roce 1954 připravilo nové milénium velké oříšky k rozlousknutí. Tím prvním byl v roce 2004 odchod bývalého majitele, čínské značky SAIC, který vedl k největším stávkám dělníků v celé historii korejského automobilového průmyslu. Druhým pak následná hospodářská krize. Od bankrotu SsangYongu nakonec dokázal pomoc až indický koncern Mahindra.
V roce 2013 už si vedl o dost lépe, třebaže 145 649 registrací není závratné číslo. Zklidnění ovšem přináší prostor pro změny, které by vedly následně k dalšímu růstu. SsangYong nám v souvislosti s plánem na rozkvět představil svůj postup na americkém trhu, tehdy zaznělo tvrzení o změně jména automobilky poprvé. Nyní se podle posledních zpráv z ženevského autosalonu rýsuje, že by se měl tento pouze zdánlivě jednoduchý krok odehrát v příštím roce, a to nejen pro potřeby vstupu na trh Spojených států, ale obecně.
Prezident Yoo Il Lee se nechal slyšet, že nové jméno značka nepřijímá primárně za účelem zlepšení reputace, je ale jasné, že o tu tu jde především. Velký pokrok bude znát na vyšší kvalitě vyráběných modelů a také na vyšších cenách všech produktů. Zavedení nového jména zabere čas, ale prý k němu rozhodně dojde. Nejprve musí SsangYong dosáhnout shody se svými zaměstanci a ostatně také investovat nemalé množství finančních prostředků, aby mohl „znovu odstartovat“.
Když vezmeme v potaz, že jméno SsangYong je spojeno už s pěti úpadky, negativní obraz je s ním neoddělitelně spojen. Zatím víme jen to, že nový název musí znít rozhodně „globálněji” než dosud, Mahindra podle mateřské společnosti prý ale rozhodně není na místě. Lee k tomu ještě dodává, že budou nadále značkou, která hodlá produkovat primárně SUV střední a nižší velikosti. V Ženevě SsangYong představil koncept sedmimístného crossoveru XLV, který je předvěstí sériového kusu. Ten by se měl představit prý přesně za rok.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Nové jméno SsangYongu můžeme jen tipovat, mělo by však být vhodné pro všechny trhy. Rozhodně by mělo jít o globálně stravitelný název
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.