Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Další SUV od korejské značky už po velkém zavazadelníku netouží. Díky nikterak silnému elektromotoru prahne primárně po redukci emisí CO2.
Pokud si pamatujete naší předženevskou upoutávku k produktům značky SsangYong, jistě si mimo produkční verze modelu Tivoli XLV vzpomenete také na avízo evoluce konceptu SIV, který se objevil na výstavišti Palexpo před třemi roky. Popisovali jsme ho jako Hyundai Ioniq „na chůdách“ a nyní se mu v Ženevě můžeme podívat tváří... v čelní masku. Je to skutečně další evoluce zmíněného konceptu a nese příznačný název SIV-2.
Zhmotnělá budoucnost „prémiového SUV střední velikosti“ se tváří jako velký crossover s agresivní tváří dozdobenou stylovými světlomety a nárazníkem s velkými otvory reprezentujícími vstupní brány pro vzduch proudicí do motorového prostoru. V něm pak nalezneme naznačenou hybridní soustavu zastoupenou kombinací spalovací jednotky a elektromotoru.
Mild-hybrid znamená v první části přeplňované benzinové patnáctistovky obohacené přímým vstřikem paliva a v té druhé pak elektromotor, co svými 10 kW skutečně jen asistuje v určitých jízdních režimech. K jeho napájení má vůz v útrobách umístěny lithium-iontový akumulátor se skromnou kapacitou 0,5 kWh a 48voltový elektrický okruh zajišťující spolu se zmíněnou kombinací „tichou a efektivní jízdu při redukci emisí CO2“ - zejména při plynulé jízdě nízkými rychlostmi.
Pohledem směrem k zádi si všimnete svalnatého profilu a masivních zadních blatníků navazujících na mohutný C-sloupek. V kabině pro čtyři cestující se nacházejí čtyři nezávislé sedačky (jako ze zasedačky - chtělo by se říci) uchycené k ploché podlaze. Nakonec je tu relativně čistá palubní deska s minimem ovladačů, jejichž funkci supluje velký displej.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.









SsangYong SIV-2 asi v praxi bůh ví kolik emisí neušetří, ale vzhledem k jeho podobě je nutné brát v potaz že je to stále ještě předprodukční kus a u něho se může změnit hodně věcí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 5 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 7 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 8 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva