Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong Rodius 2013: nová generace přistižena, asi přijde o titul nejošklivějšího auta světa
14.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka dostane nový design, který doplní prodloužená platforma modelu Korando, dieselové i benzinové motory a až 12 sedadel ve čtyřech řadách.
Situace korejského SsangYongu nebyla v Evropě příznivá ani před globální ekonomickou recesí. Její produkty zjevně nebyly pro místní klientelu dostatečně zajímavé a dílčí neúspěchy postupně málem vedly ke kolapsu celé značky. Firma se ovšem nakonec dokázala na Starý kontinent vrátit, nová generace modelu Korando pak dokázala zaujmout i slušnou řádku zákazníků. Stíny minulosti však na SsangYongu stále přetrvávají, zvláště pokud přijde řeč na model Rodius. Ten se sice na jednu stranu mohl pochlubit největším prostorem v kategorii minivanů na světě, na stranu druhou byste však ošklivější vůz sotva pohledali.
Druhá generace se proto snaží vytěžit maximum z první vlastnosti, díky čemuž by na některých trzích opětovně měla být k dispozici až dvanáctimístná verze (v Evropě to ale vypadá jen na sedm sedadel ve třech řadách), a zároveň co nejvíce potlačit tu druhou. Rodius se tak pyšní poměrně výraznou designovou obměnou, která zahrnuje zcela novou příď i záď.
Po stránce technické samozřejmě mnoho informací není k dispozici, pár se nám ovšem povedlo zjistit. Hlavní roli v nich opět hraje nové Korando, jehož prodlouženou platformu bude minivan používat. Stejně tak se pod kapotou objeví dvoulitrové benzinové a dieselové motory, s nimiž budou spřažené šestistupňový automat nebo manuál.
Tím ovšem novinky končí. Moudřejší bychom však měli být již v lednu či únoru, na domácím trhu jsou totiž premiéra a následný prodej ohlášené již na jaro 2013. Poté by nový SsangYong Rodius měl dorazit i do Evropy.


Omlazený SsangYong Rodius vypadá na prvních fotkách, které unikly z továrny, vcelku pohledně. Dorazit by přitom měl s dieselovými i benzinovými motory, automatem i manuálem a až 12 sedadly ve čtyřech řadách
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 22 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB