Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ssangyong Korando: zpátky v Česku
8.2.2011 | David Siegl | Přidat příspěvek
Automobilka SsangYong se vrací na náš trh modelem Korando, který byl minulý týden oficiálně představen u místního distributora, firmy Emil Frey. Má šanci na úspěch?
Svízelné časy před lety donutily korejskou automobilku ukončit její výrobu. Nyní se však vrací s podporou nového majitele, kterým je indická společnost Mahindra, která také umožnila znovuobnovení výroby. Na domácím trhu se tak znovu začaly prodávat známé modely a současně také započaly přípravy pro vstup na evropský trh. Nový SsangYong Korando má být klíčem ke zdejšímu úspěchu.
Nový model patří do kategorie SUV a musím uznat, že oproti hrůzostrašným kreacím z předchozích let vypadá Korando k světu a minimálně jeho vzhled by neměl být úspěchu na evropském trhu překážkou. SsangYong Korando přijíždí pouze s jediným motorem, naftovým přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který nabízí největší výkon 125 kW (175 koní) a točivý moment až 360 N.m. Samočinná převodovka dorazí na český trh trochu později, prozatím je novinka k dispozici výhradně s šestistupňovou mechanickou skříní a ve verzi s pohonem předních nebo všech kol. Čtyřkolka funguje normálně jako předokolka, ale v případě potřeby připojí elektronika zadní nápravu.
Základní cena je stanovena na 579 900 korun a dostanete za ni model s pohonem přední nápravy a výbavou Active, která obsahuje manuální klimatizaci, tempomat, 16" kola, přípravu na rádio, elektrická okna a zrcátka a kompletní bezpečnostní výbavu s ABS, ESP a čelními, bočními a okenními airbagy. Příplatek za čtyřkolku činí 46 000 korun. Prostřední výbava Comfort (659 900 Kč) nabízí pohon všech kol, parkovací asistent, rádio s CD/MP3, USB a Bluetooth, automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, mlhovky a další drobnosti. Nejvyšší stupeň výbavy Executive pak za 769 900 korun obsahuje automat, pohon všech kol, kožené elektricky ovládané sedačky a 18" litá kola. Důležitá bude pro zákazníky jihokorejské značky rovněž pětiletá záruka.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch