Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch
9.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na každém autosalonu se objeví pár menších novinek, kterých si ve stínu těch velkých málokdo všimne. Letos v Ženevě se mezi takové zařadilo inovované Korando.
Ale on si za to SsangYong vlastně může sám. Již týdny před autosalonem s takovou vehemencí tlačil do médií koncept XIV-2, že si po jeho boku mohl jen stěží někdo všimnout faceliftovaného Koranda. Naštěstí podrobnější studie toho, na co jsme v našem ženevském speciálu ještě zapomněli odhalila i toto přehlédnutí. A tak jej alespoň zpětně napravujeme.
Slovo facelift je v případě novinek pro Korando možná trochu přehnané, ale minimálně o větší inovace pro nový modelový rok jde zcela bezesporu. Po vizuální stránce se mnoho nezměnilo - vůz dostal jinou masku chladiče s chromovaným lemováním a odlišně řešené stěrače čelního skla. Uvnitř pak má zaujmout nové LED podsvětlení palubních přístrojů, obložení palubní desky jakousi imitací karbonových vláken a chromovaná hlavice řadící páky. Dovnitř ale zatím díky oficiálním snímků nahlédnout nemůžeme a v Ženevě jsme se nepodívali, takže musíme věřit tiskové zprávě dvojitého S.
Asi zajímavější jsou technické inovace. Úplnou novinkou je dvoulitrový naftový motor, který se stane novým dieselovým základem. Nabízí výkon nejvýše 109 kW (149 koní), který bude dodáván jak s pohonem předních, tak všech kol. Podrobnější technická data zatím neznáme, víme ale, že ve verzi 2WD spotřebuje toto Korando v kombinovaném režimu 5,5 litru nafty na 100 km, s pohonem 4WD pak 5,9 litru nafty na 100 km.
Druhá motorová novinka - dvoulitrový „benzin” - je pouze přepracovaná. Netušíme, jak moc, úpravy ale měly za následek snížení normované spotřeby paliva. U varianty 2WD je to na 7,3 litru benzinu na 100 km, u čtyřkolky pak rovných 8 litrů. Dodejme, že ve všech případech hovoříme o modelech s šestistupňovou manuální převodovkou.
Kolik budou tyto novinky stát zatím SsangYong ani nenaznačil, v prodeji by se ale měly objevit během letošního léta.





Faceliftované Korando poznají na pohled jen znalí, úplně nový je jen naftový dvoulit pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11