SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch

Na každém autosalonu se objeví pár menších novinek, kterých si ve stínu těch velkých málokdo všimne. Letos v Ženevě se mezi takové zařadilo inovované Korando.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch

9.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na každém autosalonu se objeví pár menších novinek, kterých si ve stínu těch velkých málokdo všimne. Letos v Ženevě se mezi takové zařadilo inovované Korando.

Ale on si za to SsangYong vlastně může sám. Již týdny před autosalonem s takovou vehemencí tlačil do médií koncept XIV-2, že si po jeho boku mohl jen stěží někdo všimnout faceliftovaného Koranda. Naštěstí podrobnější studie toho, na co jsme v našem ženevském speciálu ještě zapomněli odhalila i toto přehlédnutí. A tak jej alespoň zpětně napravujeme.

Slovo facelift je v případě novinek pro Korando možná trochu přehnané, ale minimálně o větší inovace pro nový modelový rok jde zcela bezesporu. Po vizuální stránce se mnoho nezměnilo - vůz dostal jinou masku chladiče s chromovaným lemováním a odlišně řešené stěrače čelního skla. Uvnitř pak má zaujmout nové LED podsvětlení palubních přístrojů, obložení palubní desky jakousi imitací karbonových vláken a chromovaná hlavice řadící páky. Dovnitř ale zatím díky oficiálním snímků nahlédnout nemůžeme a v Ženevě jsme se nepodívali, takže musíme věřit tiskové zprávě dvojitého S.

Asi zajímavější jsou technické inovace. Úplnou novinkou je dvoulitrový naftový motor, který se stane novým dieselovým základem. Nabízí výkon nejvýše 109 kW (149 koní), který bude dodáván jak s pohonem předních, tak všech kol. Podrobnější technická data zatím neznáme, víme ale, že ve verzi 2WD spotřebuje toto Korando v kombinovaném režimu 5,5 litru nafty na 100 km, s pohonem 4WD pak 5,9 litru nafty na 100 km.

Druhá motorová novinka - dvoulitrový „benzin” - je pouze přepracovaná. Netušíme, jak moc, úpravy ale měly za následek snížení normované spotřeby paliva. U varianty 2WD je to na 7,3 litru benzinu na 100 km, u čtyřkolky pak rovných 8 litrů. Dodejme, že ve všech případech hovoříme o modelech s šestistupňovou manuální převodovkou.

Kolik budou tyto novinky stát zatím SsangYong ani nenaznačil, v prodeji by se ale měly objevit během letošního léta.


SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch - 1 - SsangYong Korando 2012 facelift 01SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch - 2 - SsangYong Korando 2012 facelift 02SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch - 3 - SsangYong Korando 2012 facelift 03SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch - 4 - SsangYong Korando 2012 facelift 04SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch - 5 - SsangYong Korando 2012 facelift 05
Faceliftované Korando poznají na pohled jen znalí, úplně nový je jen naftový dvoulit pod kapotou

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.