Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong e-XIV 2012: čtrnáctka potřetí, tentokrát v menším
10.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Namísto slibované produkční verze nejmenšího crossoveru představí korejský SsangYong v pořadí už třetí variaci konceptu s označením XIV.
Automobilka SsangYong vystrčila růžky na nedávném moskevském autosalonu představením faceliftu letitého modelu Rexton v evropské specifikaci a náznakem, že by mohla na starý kontinent exportovat také poslední generaci limuzíny Chairman W. Záměr obohatit poměrně širokou nabídku SUV také čtyřdveřovým sedanem jistě možný je, ale poněkud větší šanci na úspěch dáváme kompaktnímu crosoveru připravovanému podle předlohy v podobě konceptů XIV-1 a XIV-2.
Měli jsme za to, že finální provedení nemůže být produkci vzdálené zase tak daleko, vždyť koncepty promenádují po výstavních molech v podstatě už rok. Navíc vedení firmy potvrdilo záměr rozjet sériovou výrobu a automobilka dokonce vypustila předběžné parametry předpokládaných motorizací, hmotnosti a dokonce spotřeby, což se u konceptů obvykle nedělá.
Pokud jste tedy byli zvědaví, co z návrhů SsangYongu vzejde, nebyli jste sami, Korejci však bezpochyby nemají ještě hotovo. Namísto dokončeného stroje odhalí na pařížském autosalonu již třetí verzi studie odlišující se tentokrát nikoli pořadovým číslem, nýbrž písmenem „e“.
Člověk nemusí být raketovým inženýrem, aby pochopil, že značka chce zaujmout buď elektricky poháněnou verzí anebo nějakým plug-in hybridem, jinak by to „e“ v názvu nedávalo příliš smysl. I když... SsangYong tvrdí, že XIV je zkratkou od eXciting Interface Vehicle, což můžeme přeložit jako vzrušující rozhraní automobilu - jde o narážku na systém ovládání vozu, který je schopný pomocí aplikace v mobilu poslouchat příkazy uživatele na dálku. A ono písmeno před názvem by tedy čistě teoreticky mohl být jen dodatek tvořící správný přepis. Beztak si ale myslíme, že SsanYong spíše koketuje s baterkami než angličtinou, ostatně dokazovaly by to také solární články na střeše.
Relevantními technickými daty nedisponujeme, korejská společnost však překvapivě zveřejnila rozměry. Rozvor o délce 2,6 metru je identicky s konceptem 1 a 2, vůz se ale celkově nepatrně zmenšil. Na délku měří 4,16 m (- 10 mm), na výšku měří 1,57 m (identická) a šířka činí 1,79 metru (- 20 mm). Z nákresů je vidět, že do předního, pozměněného nárazníku byla integrována LED a přepracována se zdá být také architektura hlavních světel. Rozjímat dále nad prací designéru však nemá smysl, ty necelé tři týdny do premiéry e-XIV snad už nějako přežijeme.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Sériový vůz má ambice konkurovat vozům jako je Nissan Juke a SsangYong si částečně troufá také na Mini Countryman
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Nejnovější články
- Prodeje nejzajímavějších Toyot a BMW loni zachránily verze s manuálním řazením, tolik k údajnému nezájmu o něj
před 2 hodinami - Čínský supersport umí za jízdy přeskakovat díry na sinici, dokonce úplně sám. Nezastaví ho ani policejní pás s hřeby
před 3 hodinami - Audi se připravuje na tragické celoroční výsledky, první čísla z USA jsou tristní odshora dolů
před 5 hodinami - „Elektrické Passaty”, modely ID.7 od VW, ihned ruinují majitele. Za pouhý rok a hrstku km ztratily na ceně až 570 tisíc
před 6 hodinami - Někdo o Vánocích odstavil úplně novou, ani nevybalenou Mazdu na opuštěném místě a nikdo neví, proč to udělal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva