SsangYong e-XIV 2012: čtrnáctka potřetí, tentokrát v menším

Namísto slibované produkční verze nejmenšího crossoveru představí korejský SsangYong v pořadí už třetí variaci konceptu s označením XIV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

SsangYong e-XIV 2012: čtrnáctka potřetí, tentokrát v menším

10.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

SsangYong e-XIV 2012: čtrnáctka potřetí, tentokrát v menším

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Namísto slibované produkční verze nejmenšího crossoveru představí korejský SsangYong v pořadí už třetí variaci konceptu s označením XIV.

Automobilka SsangYong vystrčila růžky na nedávném moskevském autosalonu představením faceliftu letitého modelu Rexton v evropské specifikaci a náznakem, že by mohla na starý kontinent exportovat také poslední generaci limuzíny Chairman W. Záměr obohatit poměrně širokou nabídku SUV také čtyřdveřovým sedanem jistě možný je, ale poněkud větší šanci na úspěch dáváme kompaktnímu crosoveru připravovanému podle předlohy v podobě konceptů XIV-1 a XIV-2.

Měli jsme za to, že finální provedení nemůže být produkci vzdálené zase tak daleko, vždyť koncepty promenádují po výstavních molech v podstatě už rok. Navíc vedení firmy potvrdilo záměr rozjet sériovou výrobu a automobilka dokonce vypustila předběžné parametry předpokládaných motorizací, hmotnosti a dokonce spotřeby, což se u konceptů obvykle nedělá.

Pokud jste tedy byli zvědaví, co z návrhů SsangYongu vzejde, nebyli jste sami, Korejci však bezpochyby nemají ještě hotovo. Namísto dokončeného stroje odhalí na pařížském autosalonu již třetí verzi studie odlišující se tentokrát nikoli pořadovým číslem, nýbrž písmenem „e“.

Člověk nemusí být raketovým inženýrem, aby pochopil, že značka chce zaujmout buď elektricky poháněnou verzí anebo nějakým plug-in hybridem, jinak by to „e“ v názvu nedávalo příliš smysl. I když... SsangYong tvrdí, že XIV je zkratkou od eXciting Interface Vehicle, což můžeme přeložit jako vzrušující rozhraní automobilu - jde o narážku na systém ovládání vozu, který je schopný pomocí aplikace v mobilu poslouchat příkazy uživatele na dálku. A ono písmeno před názvem by tedy čistě teoreticky mohl být jen dodatek tvořící správný přepis. Beztak si ale myslíme, že SsanYong spíše koketuje s baterkami než angličtinou, ostatně dokazovaly by to také solární články na střeše.

Relevantními technickými daty nedisponujeme, korejská společnost však překvapivě zveřejnila rozměry. Rozvor o délce 2,6 metru je identicky s konceptem 1 a 2, vůz se ale celkově nepatrně zmenšil. Na délku měří 4,16 m (- 10 mm), na výšku měří 1,57 m (identická) a šířka činí 1,79 metru (- 20 mm). Z nákresů je vidět, že do předního, pozměněného nárazníku byla integrována LED a přepracována se zdá být také architektura hlavních světel. Rozjímat dále nad prací designéru však nemá smysl, ty necelé tři týdny do premiéry e-XIV snad už nějako přežijeme.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


SsangYong e-XIV 2012: čtrnáctka potřetí, tentokrát v menším - 1 - SsangYong e-XIV nakres 03SsangYong e-XIV 2012: čtrnáctka potřetí, tentokrát v menším - 2 - SsangYong e-XIV nakres 01SsangYong e-XIV 2012: čtrnáctka potřetí, tentokrát v menším - 3 - SsangYong e-XIV nakres 02
Sériový vůz má ambice konkurovat vozům jako je Nissan Juke a SsangYong si částečně troufá také na Mini Countryman

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.