Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SRT Viper dorazí do Evropy i oficiálně, ale až v roce 2014
14.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zájemci o nový Viper v EU by se měli obrnit trpělivostí. První auta nedorazí dříve než v roce 2014. Legalizovat individuálně dovezená auta navíc přitom nebude tak snadné.
Příznivci Viperu měli letos skutečné žně. Sportovní divize Chrysleru Street and Racing Technology, která svým jménem nyní projekt zastřešuje, představila zcela novou generaci vozu s vidlicovým desetiválcem 8,4 litru a výkonem 649 koní, vypustila spoustu fotek, videosnímků, rozjela nabídku doplňkového příslušenství oddělení Mopar a samozřejmě také prodej samotného vozu. Potíž pro skutečné zájemce o auto je ale v tom, že k mání je pouze ve Spojených státech.
Pochopitelně pokud někdo v Evropě nechce čekat na oficiální import, má možnost vyřešit nákup Viperu individuálním dovozem, jenže podobně jako u předchozích generací se bude potýkat s problémy souvisejícími s rozdílnou legislativou. Ta se netýká pouze osvětlení, ale v případě Zmije také třeba výfukového systému vyvedeného po stranách, což je v USA povoleno, v EU však nikoli.
Koncern Fiat-Chrysler jistě dotazy na dostupnost vozu, nebo rovnou předběžné objednávky jistě registruje, respektive neodmítá, auto postavené podle evropských předpisů však tak rychle mít nebude. Kolegové z nizozemského Autoweeku se o nový Viper zajímali u tamního importéra a odpověď nebyla zrovna pozitivní. „Ještě chvíli potrvá, než zjistíme, jestli bude zajímavé homologovat auto pro Evropu,“ řekl tamní mluvčí Chrysleru a dodal „Rozhodnout by se mělo koncem letošního roku, ale dodávky Viperu bychom měli rozjet v roce 2014.“
Z roční produkce 2 000 kusů aut by se mělo do Evropy dostat přibližně 200. „Považujeme to za dostatečný počet, který již pokryje náklady na nutnou přestavbu pro evropskou homologaci,“ řekl nedávno zástupce divize SRT Russ Ruedisueli, přičemž naznačil, že bude zapotřebí přepracovat také přední část vozu, aby konstruktéři našli místo pro „espézetku”. Jaké cenovky můžou zájemci očekávat, to Chrysler nenaznačuje, téměř jisté však je, že zmiňované výdaje spojené s přestavbou se cenách promítne.





















Na oficiální příchod Viperu bude nutné čekat více než rok
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva