Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SRT Viper dorazí do Evropy i oficiálně, ale až v roce 2014
14.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zájemci o nový Viper v EU by se měli obrnit trpělivostí. První auta nedorazí dříve než v roce 2014. Legalizovat individuálně dovezená auta navíc přitom nebude tak snadné.
Příznivci Viperu měli letos skutečné žně. Sportovní divize Chrysleru Street and Racing Technology, která svým jménem nyní projekt zastřešuje, představila zcela novou generaci vozu s vidlicovým desetiválcem 8,4 litru a výkonem 649 koní, vypustila spoustu fotek, videosnímků, rozjela nabídku doplňkového příslušenství oddělení Mopar a samozřejmě také prodej samotného vozu. Potíž pro skutečné zájemce o auto je ale v tom, že k mání je pouze ve Spojených státech.
Pochopitelně pokud někdo v Evropě nechce čekat na oficiální import, má možnost vyřešit nákup Viperu individuálním dovozem, jenže podobně jako u předchozích generací se bude potýkat s problémy souvisejícími s rozdílnou legislativou. Ta se netýká pouze osvětlení, ale v případě Zmije také třeba výfukového systému vyvedeného po stranách, což je v USA povoleno, v EU však nikoli.
Koncern Fiat-Chrysler jistě dotazy na dostupnost vozu, nebo rovnou předběžné objednávky jistě registruje, respektive neodmítá, auto postavené podle evropských předpisů však tak rychle mít nebude. Kolegové z nizozemského Autoweeku se o nový Viper zajímali u tamního importéra a odpověď nebyla zrovna pozitivní. „Ještě chvíli potrvá, než zjistíme, jestli bude zajímavé homologovat auto pro Evropu,“ řekl tamní mluvčí Chrysleru a dodal „Rozhodnout by se mělo koncem letošního roku, ale dodávky Viperu bychom měli rozjet v roce 2014.“
Z roční produkce 2 000 kusů aut by se mělo do Evropy dostat přibližně 200. „Považujeme to za dostatečný počet, který již pokryje náklady na nutnou přestavbu pro evropskou homologaci,“ řekl nedávno zástupce divize SRT Russ Ruedisueli, přičemž naznačil, že bude zapotřebí přepracovat také přední část vozu, aby konstruktéři našli místo pro „espézetku”. Jaké cenovky můžou zájemci očekávat, to Chrysler nenaznačuje, téměř jisté však je, že zmiňované výdaje spojené s přestavbou se cenách promítne.
Na oficiální příchod Viperu bude nutné čekat více než rok
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva