Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Spyker slibuje pro Ženevu menší model než C8 Aileron, zatopit má Porsche 911
1.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Detaily k vozu oficiálně zatím nemáme, existenci anti-Porsche a jeho premiéru v Ženevě však nepřímo potvrdil generální ředitel Spykeru Victor Muller.
Nizozemské značce Spyker se pomocí finanční injekce od čínské automobilky Youngman podle všeho skutečně podařilo zastavit smrtící kombinované krvácení způsobené účastí v kolotoči Formule 1 a pádem švédské automobilky Saab. Informací máme skutečně poskrovnu, z manufaktury však unikla překvapivá zpráva - už za měsíc Spyker představí na ženevském autosalonu konkurenta pro Porsche 911.
Aktuální výrobní program, tedy pokud tak můžeme nazvat aktivitu, která za dvanáct let vedla k postavení jen něco kolem 300 aut, sestává výlučně z osmiválcového modelu C8 Aileron. Loni v srpnu, po úspěšném jednání s Číňany, se představitelé Spykeru nechali slyšet, že chtějí předně dokončit projekt luxusního SUV, vycházejícího ze šestiletého konceptu Peking-to-Paris. A rovněž se mluvilo o možném využití platformy Saab Phoenix v novém společném podniku, z 80 procent vlastněném společností Youngman. Pokud to obě strany myslí vážně, tyto nápady jen tak asi nezahodí, momentálně má však prioritu jiný, poněkud méně očekávaný projekt.
Sdělení o pozoruhodné novince se objevila v automobilové rubrice nizozemského deníku De Telegraaf. Redakce kontaktovala také generálního ředitele Spykeru Victora Mullera, od kterého chtěla slyšet více, příliš sdílný ale nebyl. „Nemůžu vám nic říct nic jiného, než že vás překvapí,“ komentoval otázky s potěšením ve hlase takřka vždy pozitivní Muller a dodal: „Zastavte se na tiskové konferenci.“
Kolegové kromě něj oslovili také několik svých zdrojů blízkých automobilce, které jim informace o chystaném novém voze potvrdily. Podle nich jde o výrazně menší stroj, který má být navíc značně levnější než C8 Aileron. Nejpozději do čtyř týdnů víme více.














Novinka má být menší, ale především levnější než dnes vyráběný C8 Aileron
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva