Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami
21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda poznává na vlastní kůži, že mladí lidé auta kupují stále méně. Hledá k nim nové cesty, je ale otázkou, zda zrovna s carsharingem uspěje, tím spíše u nás.
Svět se mění a automobily s ním, chce se říci. Jakkoliv ovšem výrobci reagují na nové trendy, všeobecně lze zaznamenat odklon mladých lidí od klasického vlastnictví aut. Platí to zejména ve větších městech s rozvinutou hromadnou dopravou, kde vlastnit vůz není zrovna jednoduché. Nikoliv ani tak kvůli pořizovací ceně, ale spíše s ohledem na překážky, jenž zákonodárci hází motoristům pod nohy - ať již jde o parkovací zóny u nás, nebo třeba emisní zóny ve světě.
Ve světle těchto faktů je třeba hledat nové způsoby, jak oslovit zákazníky, kteří nová auta jednoduše nekupují. Na alternativy ke klasickému vlastnictví aut chce nyní vsadit i Škoda: „Mnoho mladých lidí dokonce své vlastní auto ani nechce - my proto chceme učinit jejich životy mnohem snadnějšími a přátelštějšími,“ říká k tématu Jarmila Plachá z divize DigiLab mladoboleslavské automobilky.
Na mysli má přitom hlavně tzv. carsharing, tedy organizované sdílení jednoho auta vícero lidmi, který dnes obvykle funguje bez přímého zapojení automobilek. A právě to by Škoda ráda změnila. Skrze svůj DigiLab tak hodlá investovat i do řady startupů, stejně jako se zaměří na nové mobilní aplikace. Plachá přitom loni uvedla, že touto dobou chce mít na stole zhruba 30 až 40 projektů, ze kterých si Škoda vybere ty nejvhodnější, které budou pro digitální divizi prioritou.
Uvidíme tedy, s čím automobilka nakonec vyrukuje. Carsharing je ale zatím daleko lépe přijímán v zahraničí, na českém trhu se tato alternativa teprve rozjíždí a zatím velké procento motoristů neoslovila. Jelikož ovšem takový pražský magistrát v poslední době jde proti individuální dopravě dost tvrdě, je změna nejspíše na obzoru. A nebo ne? Řekněte nám sami, jak moc se je vám myšlenka sdílení jinak nového osobního auta s jinými lidmi blízká či nikoli...









Jednou z firem, které se carsharingu již věnují, je společnost Car4Way. Její portfolio přitom tvoří hlavně modely Škody, případně pak i Volkswagenu, zatím u nás ale velkou díru do světa neudělala
Zdroj: Autocar, Foto: Car4Way
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Už i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 2 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 4 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 5 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva