Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami
21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda poznává na vlastní kůži, že mladí lidé auta kupují stále méně. Hledá k nim nové cesty, je ale otázkou, zda zrovna s carsharingem uspěje, tím spíše u nás.
Svět se mění a automobily s ním, chce se říci. Jakkoliv ovšem výrobci reagují na nové trendy, všeobecně lze zaznamenat odklon mladých lidí od klasického vlastnictví aut. Platí to zejména ve větších městech s rozvinutou hromadnou dopravou, kde vlastnit vůz není zrovna jednoduché. Nikoliv ani tak kvůli pořizovací ceně, ale spíše s ohledem na překážky, jenž zákonodárci hází motoristům pod nohy - ať již jde o parkovací zóny u nás, nebo třeba emisní zóny ve světě.
Ve světle těchto faktů je třeba hledat nové způsoby, jak oslovit zákazníky, kteří nová auta jednoduše nekupují. Na alternativy ke klasickému vlastnictví aut chce nyní vsadit i Škoda: „Mnoho mladých lidí dokonce své vlastní auto ani nechce - my proto chceme učinit jejich životy mnohem snadnějšími a přátelštějšími,“ říká k tématu Jarmila Plachá z divize DigiLab mladoboleslavské automobilky.
Na mysli má přitom hlavně tzv. carsharing, tedy organizované sdílení jednoho auta vícero lidmi, který dnes obvykle funguje bez přímého zapojení automobilek. A právě to by Škoda ráda změnila. Skrze svůj DigiLab tak hodlá investovat i do řady startupů, stejně jako se zaměří na nové mobilní aplikace. Plachá přitom loni uvedla, že touto dobou chce mít na stole zhruba 30 až 40 projektů, ze kterých si Škoda vybere ty nejvhodnější, které budou pro digitální divizi prioritou.
Uvidíme tedy, s čím automobilka nakonec vyrukuje. Carsharing je ale zatím daleko lépe přijímán v zahraničí, na českém trhu se tato alternativa teprve rozjíždí a zatím velké procento motoristů neoslovila. Jelikož ovšem takový pražský magistrát v poslední době jde proti individuální dopravě dost tvrdě, je změna nejspíše na obzoru. A nebo ne? Řekněte nám sami, jak moc se je vám myšlenka sdílení jinak nového osobního auta s jinými lidmi blízká či nikoli...
Jednou z firem, které se carsharingu již věnují, je společnost Car4Way. Její portfolio přitom tvoří hlavně modely Škody, případně pak i Volkswagenu, zatím u nás ale velkou díru do světa neudělala
Zdroj: Autocar, Foto: Car4Way
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Porsche chystá čistku v nejvyšším vedení firmy, téměř na hodinu mají letět všichni, kteří horovali za elektrické orgie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva