Škoda Yeti L: prodloužená verze přistižena. Naroste o 60 mm, k mání ale bude jen v Číně

Prodloužený rozvor je jedním ze základů úspěchu v Číně. Škoda Yeti ho zkombinuje se dvěma motory, dvěma převodovkami a pohonem předních či všech kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Škoda Yeti L: prodloužená verze přistižena. Naroste o 60 mm, k mání ale bude jen v Číně

18.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Yeti L: prodloužená verze přistižena. Naroste o 60 mm, k mání ale bude jen v Číně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prodloužený rozvor je jedním ze základů úspěchu v Číně. Škoda Yeti ho zkombinuje se dvěma motory, dvěma převodovkami a pohonem předních či všech kol.

Pokud máte pocit, že koncern VW Group soustředí své operace na čínském trhu teprve v posledních letech, pak budete trochu překvapeni historií konsorcia Shanghai Volkswagen. To bylo založeno již v roce 1984, přičemž mezi jeho hlavní úkoly patří výroba modelů zaměřených speciálně na asijský trh. Prvních 16 let se přitom jednalo pouze o značku VW, od nového milénia a převzetí značky Škoda Auto pak nabídka konsorcia doznala rozšíření i o mladoboleslavské vozy.

Tím nejnovějším se na základě špionážních fotografií stane Škoda Yeti s rozvorem prodlouženým o 60 mm. Profitovat z tohoto nárůstu mají hlavně pasažéři na zadních sedadlech, což vůbec není neobvyklé. Na čínském trhu totiž můžeme nalézt mnoho modelů, které se oproti evropské specifikaci pyšní nárůstem dimenzí. Jen namátkou můžeme jmenovat třeba Audi A4L nebo konkurenční BMW 335Li.

Je ovšem otázkou, zda stejně jako tyto vozy bude i prodloužená verze Škody Yeti vozit papaláše. Nabídka motorů spíše naznačuje opak, k dispozici totiž budou pouze dvě benzinové pohonné jednotky. Čtyřválce 1,4 TSI a 1,8 TSI ovšem bude možné kombinovat jak s šestistupňovým manuálem, tak s převodovkou DSG. Stejně tak bude volitelný pohon předních nebo všech čtyř kol.

Dieselové motory se na čínském trhu nenabízí, tamní vláda je proti jejich zavádění. Očividně tak mají komunističtí pohlaváři více rozumu než celý Brusel dohromady. A jelikož Čína vlastní 10 % konsorcia Shanghai Volkswagen, nebude jistě ani prodloužená Škoda Yeti, jejíž ceny zřejmě odstartují na částce 140 000 čínských juanů (cca 434 000 Kč), výjimkou.


Škoda Yeti L: prodloužená verze přistižena. Naroste o 60 mm, k mání ale bude jen v Číně - 1 - Skoda Yeti prodlouzena verze spionazni foto 01Škoda Yeti L: prodloužená verze přistižena. Naroste o 60 mm, k mání ale bude jen v Číně - 2 - Skoda Yeti prodlouzena verze spionazni foto 02Škoda Yeti L: prodloužená verze přistižena. Naroste o 60 mm, k mání ale bude jen v Číně - 3 - Skoda Yeti prodlouzena verze spionazni foto 03
Při pohledu zvenčí není nárůst rozvoru o 60 mm takřka patrný, na čínském trhu se ale bude jednat o parametr, který úspěch Škody Yeti výrazně umocní

Zdroj: Auto Ifeng

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.