Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Yeti 2014: evropský facelift na prvním videu, „prodloužený” na nových fotkách
4.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Číně debutoval model, jemuž rozvor narostl o 6 centimetrů. Paradoxně ale bude levnější než evropská verze, která se ukázala v pohybu.
Již Jára Cimrman říkal, že existují dva druhy sněžného muže. Vedle himalájského typu tak můžeme potkat i druh polární. To je ovšem fikce, i když realita zná také dva druhy Yetiho. Toho prvního vyrábí Škoda v Evropě a vyznačuje se délkou 4 223 mm, výškou 1 691 mm a rozvorem 2 257 mm. Druhý pak byl nově představen na autosalonu v čínském Chengdu a jeho rozměry činí 4 275 mm, 1 682 mm a 2 638 mm. Shodnou tak mají oba sněžní muži pouze šířku, a to 1 793 mm.
Navzdory rozvoru delšímu o šest centimetrů je ale paradoxně čínský Yeti levnější než ten evropský. Alespoň ve své domovině, neboť stát má 180 000 yuanů (cca 577 tisíc Kč) v případě motoru 1,4 TSI nebo 200 000 yuanů (641 tisíc korun), pokud se rozhodnete pro 1,8litrový benzinový čtyřválec. Nejlevnější dovážená evropská verze ovšem v Číně vychází na poněkud zběsilých 300 000 yuanů (961 tisíc korun) kvůli dovoznímu clu.
Za cenový pokles tak prodloužený Yeti pochopitelně vděčí hlavně přesměrování výroby z České republiky do továrny Volkswagenu v Yizhengu v provincii Jiangsu. Zároveň také využívá o poznání jednodušší platformu PQ25, kterou sdílí třeba s asijskou Škodou Rapid. Navíc také dostal jinou čelní masku nebo světlomety. Zlevnění je tak oprávněné, Evropa z něj (a z prodlouženého rozvoru) ovšem profitovat nebude - my se musíme spokojit se standardní verzí, kterou můžete poprvé vidět i v akci v obou nových provedeních Outdoor a Urban.
Čínská Škoda Yeti má již po debutu, který naplno ukázal její prodloužený rozvor
Zdroj: ChinaAutoWeb
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch