Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Rapid přistižena... A byla to vůbec Škoda?
18.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už včera se nám údajné špionážní záběry nového modelu škodovky zdály být v lecčems podezřelé. Červíček pochybností ale hlodal i přes noc.
Neuběhlo ani 24 hodin od chvíle, kdy jsme vám nabídli video z rychlostní silnice R10, na kterém je k vidění prototyp vozu, který vypadá jako chystaná Škoda, jíž pracovně říkáme Rapid. Uvážíme-li, kde byl snímek pořízen a vezmeme-li v potaz předchozí špionážní snímky i neskrývané záměry automobilky, nemůžeme dojít k mnoha jiným závěrům, než že jde o záběry jen lehce maskovaného Rapidu. Jenže když se nad věcí zamyslíme znovu, až tak jednoznačně se nejeví.
Už včera nám bylo podezřelé, že by Škoda nechala prohánět tak lehce maskovaný chystaný model po silnici vedoucí do města, kde sídlí. Samozřejmě, mohla si právě tuto publicitu přát, ale i tak je to zvláštní - nikdy v minulosti nic takového nedělala a prototypy skrývala až do samotného odhalení.
Dále jsme museli konstatovat, že vůz je až na maskované detaily prakticky stejný jako koncept Seatu Toledo. Něco takového se dalo čekat, oba vozy se budou dokonce vyrábět ve stejné továrně, ale opravdu by oba dostaly třeba úplně stejné nárazníky? Něco podobného koncern Volkswagen nedopustil ani u svých nejlevnějších modelů VW up!, Seat Mii a Škoda Citigo, které i přes stejný základ vizuálně odlišil alespoň v těchto partiích, proč by to u dražšího Toleda nebo „Rapidu” dělal jinak?
A do třetice - podívejte se i na screenshoty z onoho videa. Nejsou bohužel dostatečně kvalitní, ale na přídi je i tak krom „zobáčku” s náznakem loga Škoda vidět rovněž skryté logo na masce chladiče. Přesně tam má své eSko Seat. Přední světla jsou v dolní části, kde se na konceptu Toleda lámala, jaksi nastavená a podobná situace panuje i vzadu. Tam sice není vidět, že by byla šedou barvou zamaskována vnitřní část světel, ale vzhledem ke kvalitě snímku to pouze nemusí být patrné. Co naopak je patrné - uprostřed víka kufru je znovu zakryté obdelníkové logo.
Co tím chceme říci? Tohle není Rapid, tohle není Škoda. Je to Seat, který si na Škodu jen hraje. Vysvětluje to mnohé z viděného a ostatně i situaci jako takovou - škodovka (coby firma, která bude vůz pro Španěly vyrábět) nemá problém prohnat se po R10 s lehce maskovaným Toledem, které již bylo představeno, a vydávat jej za něco mimořádného. Předhodila nám kost a my jsme po ní chňapli.
Je samozřejmě možné, že oba vozy si budou tak podobné, že to nakonec Rapid být může resp. ani nebude možné říci, jaký prototyp tyto záběry zachycovaly. Ale dáváme této možnosti tak jednoprocentní naději, na 99 % vidíme jen už viděné Toledo a i když mu Rapid (nebo jak se vlastně novinka bude jmenovat) bude tak jako tak velmi podobný, tento vůz to podle nás není.
Příď se zdá být škodovácká, ale prohlédněte si detaily a porovnejte ji se staršími snímky nového Toleda. Podle nás je to předělaný Španěl...
Záď vypadá díky chybějící vnitřní části světel věrohodně, ale i ta jdou zamaskovat. Zbytek je úplně stejný a ten objekt uprostřed jako prostřelená slípka rozhodně nevypadá (krom toho, že Škoda na tato místa logo obvykle neumísťuje)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch