Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Rapid hatchback 2013: bude vypadat nějak takto? (ilustrace)
8.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Informace o tom, že ze studie Škoda Vision D se stane pětidveřový hatchback Rapid, dala vzniknou jeho počítačové podobě. Je realistická?
Uplynulo jen pár dnů od článku potvrzujícím práce na druhé karosářské verzi modelu Rapid a už se můžete podívat, jak by slíbený pětidveřový hatchback mohl přibližně vypadat. Poděkovat za to musíme jednak britském Autocaru, který z vysoce postaveného zdroje mladoboleslavské značky vymámil tuto informaci (konkrétně od Jürgena Stackmanna, šéf prodeje a marketingu automobilky Škoda) a zároveň našemu oblíbenému grafikovi Theovi, který toto téma zpracoval.
Výsledek jeho práce asi není příliš překvapivý, ale to se ostatně od známého vozu s jinak tvarovanou zádí ani nečekalo. Místo stupňovité zádě s protaženým kufrem je zde zkrátka zkosená zadní část, podobně jako u Volkswagenu Golf nebo menší Fabie, tedy přesně tak, jak to člověk ze Škody naznačoval.
Stackmanna zároveň prozradil, že pro českou značku neexistuje dostatečně velký tržní potenciál na výrobu třídveřového hatchbacku, takže Rapid se bude i v dalším provedení držet pětidveřové karoserie. Nová Škoda by nevypadala špatně ani jako třídveřové kupé, nebo spíše dvoudveřový sedan podobný BMW E30, nepředpokládáme ale, že by koncern něco takového dovolil.
Zajímavé je také zamyšlení autora renderů. Theo Chin se domnívá, že Rapid hatchback by se mohl stát poněkud větším nástupcem Fabie a možná by mohl převzít i její jméno. Tento docela troufalý nápad možná nevypadá nesmyslně, ale pravdou je, že by se tím vytvořila poněkud velká mezeru mezi Citigo a typovou řadou Rapid, a proto se nám nezdá příliš pravděpodobný.
Rapid hatchback by měl mít záď podobnou Golfu
Zavržení třídveřového Rapidu znamená, že si na podobnou koncepci můžeme nechat zajít chuť
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva