Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda
7.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fabia RS, Rapid RS či Superb RS se v nejbližší budoucnosti realitou nestanou. Na ně i zbytek flotily čekají leda „rychlé plasty”.
Pokud se pozorně zadíváte na nabídku mladoboleslavské automobilky, pak u každého modelu najdete celou řadu výbav a variací. Existuje však jedna výjimka potvrzující pravidlo, a to je označení RS. S tímto logem je dnes spojena pouze Škoda Octavia, a tak to prozatím i zůstane. Zdroje zevnitř automobilky totiž tvrdí, že pro dohlednou budoucnost se žádný ryze sportovní model nechystá. A to přesto, že stávající Octavia RS se na prodejích celé řady podílí 10 procenty, tedy dvojnásobným množstvím vůči předchůdci a lze tedy jen těžko prohlásit, že by zákazníci české automobilky o takové modely nestáli.
Není tedy nemístné předpokládat, že Škoda by našla dostatek zájemců minimálně o Fabii RS a Rapid RS, které by při své hmotnosti mohly být i s relativně skromnými motory (řekněme současné 1,4 TSI o 150 či více koních) velmi zajímavými deriváty za rozumné peníze. A uvážíme-li, jak velký podíl na prodejích Superbu měl u předchozí generace drahý V6, není nemístné tušit solidní potenciál i pro Superb RS. Jenže nic z toho bohužel prozatím nevznikne. Místo toho mohou tyto modely počítat s variantami typu SportLine či Monte Carlo, jejichž součástí jsou modifikované bodykity, větší litá kola nebo exkluzivní dekory a čalounění interiéru. Na výraznější úpravy podvozku či kupříkladu vyšší výkon v motorovém prostoru ale můžete rovnou zapomenout.
Litovat toho můžeme samozřejmě zejména v případě Škody Fabia, která by díky mateřskému Volkswagenu Polo GTI byla skutečně lákavým zbožím. Německý hatchback totiž díky faceliftu oproti minulosti výrazně posílil, když přepřáhnul z 1,4litrového motoru na 1,8litrový. Díky tomu výkon narostl na 192 koní, pročež se zrychlení z klidu na stovku odehraje za 6,7 sekundy. A to dokonce i s manuální převodovkou. Tohle by museli chtít i zákazníci Škody...









Škoda Octavia RS zůstane alespoň v nejbližší budoucnosti jediným sportovním modelem značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva