Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia III: výroba nové Octavie začala, do prodeje se dostane koncem ledna
17.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generace se vyrábí na stejné lince vedle Škody Rapid. Profitovat bude z nové lakovny, svařovny a od příštího roku i z moderního lisu.
O třetí generaci nejpopulárnějšího českého liftbacku se již nedá napsat prakticky nic nového. Po řadě úniků a špionáží přišla minulý týden řada na i očekávanou premiéru, kterou můžeme doplnit i fotografiemi kombíku a prvními obrázky verze RS. Nyní nám již zbývá pouze usednout za volant a pořádně novou Škodu Octavii prohnat po asfaltu. Ani čekání na tuto možnost ale nebude dlouho trvat, neboť dnes ráno byla v Mladé Boleslavi oficiálně zahájena výroba.
Automobilka kvůli tomuto kroku musela rozšířit výrobní linku, na které se novinka vyrábí společně se Škodou Rapid. Cílem je totiž produkce až 1 200 vozů denně (v současnosti putuje po pásech 800 kusů). Mimo to pak byla zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie, na počátku příštího roku pak má začít fungovat i moderní a ekologická lisovací linka.
Důvody jsou prosté. Automobilka by velmi ráda navýšila svůj celosvětový prodej na 1,5 milionu kusů, až do roku 2015 se tak každých šest měsíců dočkáme představení nového nebo faceliftovaného modelu. Octavia je přitom jedním z nejzásadnějších, neboť za letošních jedenáct měsíců se pro její koupi (samozřejmě druhé generace) rozhodlo 44 % zákazníků.
S příchodem platformy MQB, která vylepšuje variabilitu a tím umožňuje i dosažení nižší cenovky, by nová generace měla tu starší ještě předstihnout. Potvrzení plánovaného úspěchu by přitom mohlo přijít již záhy. Do prodeje totiž Octavia zamíří již na konci ledna 2013, tou dobou by tak už měly být známy i ceny.
Nová Škoda Octavia se dnes začala oficiálně vyrábět na lince vedle menšího a levnějšího modelu Rapid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch