Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia II 4x4 a Scout se vrací do prodeje, zřejmě kvůli neodbytným zákazníkům
9.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vypadalo to na konec produkce kvůli nedostatečným výrobním kapacitám, teď se ale výběhová Octavie s pohonem všech kol vrací zpátky.
Přestože Škoda byla vytížena přestavbou linky na rozjetí výroby nového Rapidu a zároveň jsou v plném proudu přípravní práce na zahájení produkce třetí generace Octavie (ta by se měla rozjet někdy na přelomu října a listopadu), mladoboleslavská značka překvapivě vrací zpátky do nabídky modely s pohonem všech kol.
Modely Octavia 4x4 a Scout vypadly z ceníku automobilky v květnu, údajně kvůli chybějícím mezinápravovým spojkám Haldex. iDnes ale tvrdí, že problémy způsobil švédský výrobce těchto komponentů, protože pár let zpátky omezil s nastupující krizí produkci a pak i přes zvyšující se zájem odmítal posílit své kapacity. ČTK naopak s odvoláním se na tiskové oddělení tvrdí, že „o problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex nešlo“.
Pravdou totiž může být, že rozhodnutí vrátit zpátky specifické verze 4x4 vůbec nejprodávanějšího modelu Škody vyplývají čistě z velkého zájmu ze strany zákazníků, který prý automobilka nemohla ignorovat. Jestli je pravda právě taková, to vědí pouze v Mladé Boleslavi. Vyjádření zástupců automobilky by tomu ale nahrávala.
„Náš flexibilní výrobní systém umožnil aktivovat poslední výrobní kapacity modelu Octavia s pohonem všech kol ještě před náběhem výroby nové modelové řady,“ citoval oficiální stanovisko Škody pro iDnes Vítek Pelc z tiskového oddělení. „Těší nás, že i v samotném závěru životního cyklu modelu Octavia je o vůz ze strany velkoodběratelů i retailových zákazníků stále velký zájem,“ dodal Pelc. My můžeme přidat, že Octavie s pohonem všech kol se na prodejích modelu podílely asi deseti procenty, což je určitě významné číslo.
Podle konfigurátoru stojí nejlevnější verze Škody Octavia Combi 1,6 TDI (105 k) s pohonem 4x4 a šestistupňovou manuální převodovkou 600 900 Kč, přičemž v nabídce jsou také motory 2,0 TDI s výkonem 140 koní a zážehový čtyřválec 1,8 TSI se 160 koňskými silami. Příplatek oproti výchozím předokolkám činí od 52 do 62 tisíc podle provedení a čekací lhůty by měly být standardní, tedy kolem dvou až tří měsíců.






Octavie 4x4 a Scout byly pro prodeje modelu zřejmě příliš důležité na to, aby si je automobilka mohla dovolit vypustit z nabídka tak dlouho před příchodem nástupce
Zdroj: iDnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins