Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Škoda Fabia RS 2010: české ceny jsou na světě
27.4.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pokud toužíte po Fabii se silným motorem a výjimečnou výbavou, tak přišel váš čas. V návaznosti na ženevskou premiéru uvádí Škoda na český trh svou novou Fabii RS.
Je Škoda Fabia RS důležité auto? Pro spoustu z nás ne, pro škodovku ale jistě ano. Je totiž výkladní skříní celé modelové řady a s přivřenýma očima ji lze považovat za něco výjimečného. Nejvýkonnější motor, převodovka s nejvíce stupni, nejvyšší výbava, nejvyšší základní cena, to jsou všechna nej Fabie II ve verzi RS.
Motor 1,4 TSI s výkonem 180 koní představuje vrchol nabídky. S přímým vstřikováním paliva a dvojitým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem je také nejkomplikovanějším pohonným ústrojím Fabie. Přesto se může pochlubit kombinovanou spotřebou 6,2 l na 100 km, emisemi CO2 148 g/km a točivým momentem 250 N.m dostupným v rozmezí 2000-4500 1/min. Maximální rychlost je 224 km/h pro verzi hatchback a 226 km/h pro verzi Combi.
Nejen motor, ale také vnitřní a vnější výbava oddělují Fabii RS od méně výkonných variant. V interiéru nabídne hothatch tříramenný kožený sportovní volant v multifunkční verzi s ovládacími prvky řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG a s ovládáním pro rádio, výškově nastavitelná sportovní sedadla s logem RS na opěradle či elektrické ovládání všech oken, vzadu navíc s dětskou pojistkou. Interiér dále doplňují přístrojová deska v provedení Onyx, klimatizace Climatronic s elektronickou regulací, rádio Swing či vkládané tkané černé koberce s prošitím v šedé nebo červené barvě.
Na zádí skví se logo RS, příď zdobí denní a poziční LED světlomety a projektorová hlavní světla s halogenovým srdcem. 17" kola Gigaro z lehké slitiny jen podtrhnou sportovní ambice. Střecha a střešní spoiler (u verze hatchback) a kola (hatchback i kombi) budou nabízeny v závislosti na barvě vozu ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným. Sportovní podvozek s asistenčními systémy ESP, ABS a ASR přináší novou funkci XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což má za následek přeno větší porce výkonu na vnější přední kolo. K pohodlí řidiče přispívá také tempomat.
Tento zajisté výjimečný vůz pro nejen rychlou jízdu lze již nyní objednávat u českých prodejců za baťovskou cenu 499.900.- Kč za hatchback a 514.900.- za Combi.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva