Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Fabia R5 homologována, podívejte se na nové fotky „čistého” auta
9.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavský závoďák má za sebou 15měsíční vývoj, během nějž najel okolo 10 000 km. Za jeho volantem se přitom střídali Kopecký či Loix.
O příchodu nové soutěžní Škody Fabia R5 jsme se zmiňovali v průběhu celého loňského roku. Nejprve jsme tak přinesli snímky a video maskovaného vozu, v souvislosti s debutem v Essenu pak i verze s válečnými barvami týmu Škoda Motorsport. Pokaždé se však jednalo víceméně o koncept, neboť novinka z Mladé Boleslavi za sebou neměla homologaci. Tou se může pochlubit teprve nyní, neboť Světová automobilová federace FIA vozu dala oficiální zelenou. Nová Fabia R5 tak může začít navazovat na předchozí model Fabia Super 2000, který byl nejúspěšnějším soutěžním vozem značky všech dob.
Bohužel, kromě nových fotek, které dala automobilka do placu a na kterých si můžeme prohlédnout již homologovanou verzi bez jakéhokoliv polepu, nemáme k dispozici žádné doplňující informace. Tisková zpráva i nadále zmiňuje pouze tolik, že hmotnost bude dle předpisů FIA činit minimálně 1 230 kilogramů. Pod kapotou pak najdeme 1,6litrový přeplňovaný motor, který bude skrze pětistupňovou sekvenci roztáčet všechna čtyři kola. Není však vůbec jisté, jaký výkon bude produkovat či jaká bude jízdní dynamika.
Při pohledu na konkurenci se ovšem dá počítat s nějakými 300 koňmi a sprintem z klidu na stovku za nějakých 2,5 sekundy, vše ale bude záviset na konkrétním zpřevodování. A také na volbě kol, neboť v případě asfaltových soutěží obuje Fabia R5 ráfky 18palcové, u šotolinových jen 15palcové. Za nimi se pak budou skrývat 355milimetrové, respektive 300milimetrové kotouče či vzpěry McPherson. Tím nám ovšem veškeré známé technické parametry končí.
Dodat tedy již můžeme pouze tolik, že vývoj zabral 15 měsíců, během kterých testovací prototypy najely zhruba 10 000 kilometrů na různých površích od asfaltu přes šotolinu až po sníh. Jezdilo se v létě i v zimě, a to v České republice, Rakousku, Německu, Itálii, Řecku, Španělsku a Finsku, přičemž za volantem se objevil i Jan Kopecký, Esapekka Lappi, Freddy Loix nebo Raimund Baumschlager. Nyní značka vstupuje do další fáze projektu, na jehož konci by mělo být první ostré nasazení. V tomto směru sice tým nic konkrétního neoznámil, nejspíše ale půjde o zlínskou rallye, která se v rámci šampionátu ERC (European Rally Championship) jede v závěru srpna.
Soutěžní Škoda Fabia F5 konečně dostala homologaci FIA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.