Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit
16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V tomto srovnání hraje skoro všechno do karet Golfu R. Je silnější, má pohon 4x4 a je to VW, vůz mateřského koncernu. Jenže ne ve všem má navrch.
Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Staré známé přísloví lze beze zbytku aplikovat na dva koncernové vozy, Volkswagen Golf R a Seat Leon Cupra. V obou případech jde o modely postavené na platformě MQB, pokaždé je pak k dispozici tří a pětideřový hatchback a kombík. Oba mají pod kapotou přeplňovaný dvoulitr, jeho výkon se ovšem o 10 koní liší. Navíc u španělského vozu je pohon všech kol k mání pouze u nejpraktičtějšího provedení.
My se podíváme na pětidveřové hatchbacky, jež se svou koncepcí výrazně liší. Golf R má standardně systém pohonu všech kol, se kterým páruje 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Očekávat lze tedy zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy, zatímco Leon Cupra díky jedné poháněné nápravě a „pouze“ 300 koním a 380 Nm zvládá dané mety dosáhnout až za 5,7 sekundy.
Takže jasná věc? Ani trochu. I přes vyšší výkon a pohon 4x4 začíná Golf R postupně ztrácet dech - na začátku má navrch, pak už ani trochu. Velmi jasně patrné je to při pohledu na dvojici tachometrů vedle sebe, kde na metě 100 km/h je Golf jasně rychleji, už 200 km/h ale dosáhne španělský vůz o chlup rychleji (Volkswagen v daný moment jede 199 km/h). Při vyšším tempu je pak rozdíl ještě patrnější.
Hlavním důvodem je to, že Leon Cupra je s předním pohonem lehčí a od stovky výš už čtyřkolka nemá žádný pozitivní efekt. Navíc je tu rozdílné zpřevodování šestistupňového DSG Leonu a sedmistupňového DSG Golfu.
Právě hlavně hmotnost a zpřevodování tedy nakonec hraje více do karet španělskému zástupci, stejně jako cenová politika. Pětidveřový Leon Cupra osazený automatem vyjde na 817 900 Kč, zatímco za Golf R se stejnou koncepcí dáte o podstatných 242 tisíc korun více. Stran toho se Seat chlubí i jadrnějším zvukem, zatímco VW je lépe utlumen. Už jsme říkali, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž?






O deset koní slabší Seat Leon Cupra se postavil Volkswagenu Golf R. Při akceleraci na stovku sice prohrál, poté se ovšem děly věci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
dnesFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nejčtenější články
Další majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
17.2.2025Dacia vám svůj nejnovější model prodá i jako hotel na kolech nebývalých rozměrů, stojí jen jako jedna rodinná dovolená
17.2.2025Expert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
17.2.2025VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
18.2.2025Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
18.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva