Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich
2.7.2024 | Petr Prokopec
Za pozoruhodným spojením supersportovního a každodenního auta se letos zavřela voda. Během 18 let éry R8 vznikla spousta provedení s motory V8 i V10, manuály i automaty. To nejnovější je nepřekvapivě nejrychlejší, některé starší verze ale pořád umí dát ránu. A ohromí všechny do jedné.
První generace Audi R8 byla představena v roce 2006. Německá automobilka sice v té době již byla proslulá svými modely RS, pole supersportů však pro ni představovalo půdu neoranou. I proto byla řada lidí na úvod poněkud skeptická. Veškeré obavy se však záhy rozplynuly, neboť R8 bodovalo ve všech tehdejších samostatných i srovnávacích testech. A oprávněně, jak následně stvrdil šestinásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Jacky Ickx. Ten totiž Audi s motorem uprostřed nazval „nejlépe ovladatelným silničním vozem současnosti“.
Němci v roce 2015 přišli s druhou generací, u té nicméně již vypustili jak 4,2litrový osmiválec, tak manuální převodovku. Místo toho se rozhodli nabídnout elektrickou variantu, ta ale byla s méně než 100 prodanými kusy neskutečným fiaskem. Z něj se ovšem Audi nejspíš nepoučilo, alespoň soudě dle plánů německé značky. Ta totiž R8 odpískala bez nástupce. A pokud se s ní někdy vrátí, bude to s elektrickým pohonem. Přesně k tomu dosavadní zkušenosti přirozeně vedou, že...
Ale budoucnost nechme stranou, dnes se s Matem Watsonem z Carwow podíváme na srovnání různých R8 v několika variantách obě generací. Jak asi tušíte, osmiválcové provedení nebylo tím nejrychlejším i proto, že jeho motor produkuje „pouhých“ 420 koní. To sice stačilo na 4,6sekundové zrychlení s manuálem a 4,3sekundové s automatem, dnes jsou ovšem rychlejší i špičkové hot hatche. S těmi pak má ostatně problém i desetiválcový roadster, jehož 570 koní míří na zadní kola.
Vrcholem pak u R8 bylo 620 koní, jimiž se pyšnilo provedení V10 performance quattro, stejně jako limitovaná varianta GT, která vznikla v pouhých 333 kusech. Právě toto provedení bylo během sprintů nejrychlejší, pozdní evoluce první generace s motorem V10 a dvouspojkovým automatem (Mat nepřesně vždy hovoří o robotizovaném manuálu - ten měla R8 jen do faceliftu a říkal si R-tronic, pak dostala dvojspojku s obchodním jménem S-tronic) je ale pořád velmi, velmi blízko. Ale nakonec je to jedno, vítězem je dnes každý majitel jakékoli zachovalé R8, neboť Audi již výrobu ukončilo a znovu ke spalovacím supersportům se vrátit nechce. Existující vozy si tak zaručeně budou držet svou hodnotu.



Nejspíše nepřekvapí, že první generace R8 je pomalejší... Foto: Audi
...než ta druhá, u které došlo k navýšení výkonu a hmotnost nevylétla moc vysoko. Ovšem rozdíly mezi desetiválcovými variantami nejsou dramatické. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 4 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
před 2 hodinamiLidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
před 3 hodinamiFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 4 hodinamiAudi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před 5 hodinamiSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva