Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sériový Hyundai Ioniq se dere ven, s klasickým motorem nepočítá v žádné verzi
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka je vůbec prvním vozem na světě, v jehož případě se počítá jen se třemi alternativními pohonnými ústrojími. Odhalena bude v lednu 2016.
Na sklonku roku 2011 začala korejská automobilka lákat na svou novinku, jež byla pojmenována Hyundai i-oniq. Pod tímto názvem se před již takřka čtyřmi lety v březnu na autosalonu v Ženevě ukázala studie sporťáku s křídlovými dveřmi, který by designem měl ovlivnit budoucí vozy značky. Mimo to stál tehdejší koncept předobrazem i současným či chystaným pohonným jednotkám, neboť pod kapotou pároval litrový tříválec s elektromotorem. Spalovací agregát navíc nesloužil k pohonu, ale pouze k výrobě elektrické energie, podobně jako třeba u Opelu Ampera.
Z této již poněkud vzdálenější minulosti se můžeme přesunout do současnosti, kdy tu máme první zmínku o produkční verzi modelu Ioniq. Na odhalení designu si budeme muset ještě chvíli počkat, nicméně s příchodem vzhůru vyklápěných dveří nepočítáme. Stejně tak se dá předpokládat, že vůz, který spíše než sedanem bude liftbackem, nedostane do vínku pouze jeden pár bočních dveří, ale pro snadnější přístup na zadní sedadla rovnou dva.
Spíše než o design bychom se ale měli zajímat o pohonné ústrojí. Ioniq se totiž má stát prvním vozem na světě, který nabídne několik pohonných jednotek, avšak ani jedna nebude konvenční. Jinými slovy, bude prvním autem s tak širokou škálou „alternativních voleb”, jinak tu pochopitelně máme už jiné vozy, které jsou ryze elektrické, hybridní či obojí dohromady. V případě Ioniqu by na vrcholu řady mělo stát ryze elektrické provedení, které počítá s vysoce kapacitními lithium-iontovými bateriemi. Pod něj se pak postaví dvojice hybridů, z nichž ten výkonnější dostane do vínku plug-in hybridní koncepci.
Nic bližšího momentálně není známo, nicméně další informace by měli dorazit nejpozději v lednu, kdy se ukáže korejská verze. V březnu dorazí do Ženevy evropské provedení, o měsíc později lze pak v New Yorku očekávat model určený Američanům.
Nové Hyundai Ioniq se zatím ukázalo pouze na první oficiální ilustraci, plné odhalení však proběhne již příští měsíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.02. 15:22 - řidičBOB
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.