Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sériový Hyundai Ioniq se dere ven, s klasickým motorem nepočítá v žádné verzi
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka je vůbec prvním vozem na světě, v jehož případě se počítá jen se třemi alternativními pohonnými ústrojími. Odhalena bude v lednu 2016.
Na sklonku roku 2011 začala korejská automobilka lákat na svou novinku, jež byla pojmenována Hyundai i-oniq. Pod tímto názvem se před již takřka čtyřmi lety v březnu na autosalonu v Ženevě ukázala studie sporťáku s křídlovými dveřmi, který by designem měl ovlivnit budoucí vozy značky. Mimo to stál tehdejší koncept předobrazem i současným či chystaným pohonným jednotkám, neboť pod kapotou pároval litrový tříválec s elektromotorem. Spalovací agregát navíc nesloužil k pohonu, ale pouze k výrobě elektrické energie, podobně jako třeba u Opelu Ampera.
Z této již poněkud vzdálenější minulosti se můžeme přesunout do současnosti, kdy tu máme první zmínku o produkční verzi modelu Ioniq. Na odhalení designu si budeme muset ještě chvíli počkat, nicméně s příchodem vzhůru vyklápěných dveří nepočítáme. Stejně tak se dá předpokládat, že vůz, který spíše než sedanem bude liftbackem, nedostane do vínku pouze jeden pár bočních dveří, ale pro snadnější přístup na zadní sedadla rovnou dva.
Spíše než o design bychom se ale měli zajímat o pohonné ústrojí. Ioniq se totiž má stát prvním vozem na světě, který nabídne několik pohonných jednotek, avšak ani jedna nebude konvenční. Jinými slovy, bude prvním autem s tak širokou škálou „alternativních voleb”, jinak tu pochopitelně máme už jiné vozy, které jsou ryze elektrické, hybridní či obojí dohromady. V případě Ioniqu by na vrcholu řady mělo stát ryze elektrické provedení, které počítá s vysoce kapacitními lithium-iontovými bateriemi. Pod něj se pak postaví dvojice hybridů, z nichž ten výkonnější dostane do vínku plug-in hybridní koncepci.
Nic bližšího momentálně není známo, nicméně další informace by měli dorazit nejpozději v lednu, kdy se ukáže korejská verze. V březnu dorazí do Ženevy evropské provedení, o měsíc později lze pak v New Yorku očekávat model určený Američanům.

Nové Hyundai Ioniq se zatím ukázalo pouze na první oficiální ilustraci, plné odhalení však proběhne již příští měsíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321