Sériový Hyundai Ioniq se dere ven, s klasickým motorem nepočítá v žádné verzi

Korejská novinka je vůbec prvním vozem na světě, v jehož případě se počítá jen se třemi alternativními pohonnými ústrojími. Odhalena bude v lednu 2016.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Sériový Hyundai Ioniq se dere ven, s klasickým motorem nepočítá v žádné verzi

7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Sériový Hyundai Ioniq se dere ven, s klasickým motorem nepočítá v žádné verzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejská novinka je vůbec prvním vozem na světě, v jehož případě se počítá jen se třemi alternativními pohonnými ústrojími. Odhalena bude v lednu 2016.

Na sklonku roku 2011 začala korejská automobilka lákat na svou novinku, jež byla pojmenována Hyundai i-oniq. Pod tímto názvem se před již takřka čtyřmi lety v březnu na autosalonu v Ženevě ukázala studie sporťáku s křídlovými dveřmi, který by designem měl ovlivnit budoucí vozy značky. Mimo to stál tehdejší koncept předobrazem i současným či chystaným pohonným jednotkám, neboť pod kapotou pároval litrový tříválec s elektromotorem. Spalovací agregát navíc nesloužil k pohonu, ale pouze k výrobě elektrické energie, podobně jako třeba u Opelu Ampera.

Z této již poněkud vzdálenější minulosti se můžeme přesunout do současnosti, kdy tu máme první zmínku o produkční verzi modelu Ioniq. Na odhalení designu si budeme muset ještě chvíli počkat, nicméně s příchodem vzhůru vyklápěných dveří nepočítáme. Stejně tak se dá předpokládat, že vůz, který spíše než sedanem bude liftbackem, nedostane do vínku pouze jeden pár bočních dveří, ale pro snadnější přístup na zadní sedadla rovnou dva.

Spíše než o design bychom se ale měli zajímat o pohonné ústrojí. Ioniq se totiž má stát prvním vozem na světě, který nabídne několik pohonných jednotek, avšak ani jedna nebude konvenční. Jinými slovy, bude prvním autem s tak širokou škálou „alternativních voleb”, jinak tu pochopitelně máme už jiné vozy, které jsou ryze elektrické, hybridní či obojí dohromady. V případě Ioniqu by na vrcholu řady mělo stát ryze elektrické provedení, které počítá s vysoce kapacitními lithium-iontovými bateriemi. Pod něj se pak postaví dvojice hybridů, z nichž ten výkonnější dostane do vínku plug-in hybridní koncepci.

Nic bližšího momentálně není známo, nicméně další informace by měli dorazit nejpozději v lednu, kdy se ukáže korejská verze. V březnu dorazí do Ženevy evropské provedení, o měsíc později lze pak v New Yorku očekávat model určený Američanům.


Sériový Hyundai Ioniq se dere ven, s klasickým motorem nepočítá v žádné verzi - 1 - Hyundai Ioniq prvni ilustrace
Nové Hyundai Ioniq se zatím ukázalo pouze na první oficiální ilustraci, plné odhalení však proběhne již příští měsíc

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše