Sériové BMW 1 Sedan F52 bude jinak vypadat jen stěží (ilustrace)

Novinka značky dorazí na platformě UKL s pohonem předních či všech čtyř kol. Pod kapotou pak bude možné hledat tříválce nebo čtyřválce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Sériové BMW 1 Sedan F52 bude jinak vypadat jen stěží (ilustrace)

23.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Sériové BMW 1 Sedan F52 bude jinak vypadat jen stěží (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka značky dorazí na platformě UKL s pohonem předních či všech čtyř kol. Pod kapotou pak bude možné hledat tříválce nebo čtyřválce.

Mnichovská automobilka na sklonku minulého týdne představila na čínské Guangzhou Motor Show nový koncept kompaktního sedanu, který je přímým předobrazem produkčního modelu s kódovým označením F52. Dočkat bychom se jej měli v příštím roce, na design si ovšem můžeme posvítit již nyní. Na světě je totiž nová ilustrace sériového provedení, která vychází ze zmiňované studie. Ve srovnání s ní tu máme méně chromu na čelní masce či méně futuristicky vypadající světlomety a zpětná zrcátka.

Kromě toho dorazily také standardní kliky dveří a menší kola s odlišným designem a pneumatikami o vyšším profilu. Zbytek ale již zůstal zachován, přičemž podle nás to se skutečností nebude jiné. Příští BMW 1 Sedan má tak nakročeno k opravdu sportovnímu vzhledu, který ale bohužel již nedoplní tradiční mnichovské finesy, tedy atmosférický benzinový řadový šestiválec a pohon zadních kol. Místo toho dorazí platforma UKL, se kterou je spojena poháněná přední náprava.

S vyššími úrovněmi výbavy bude k dispozici také systém xDrive nebo přeplňované čtyřválce, který nejspíše nabídnou maximálně 231 koní. To sice není nízká hodnota, nějak extrémně závratná ale rovněž ne. To ale nejspíše vadit nebude, od ryzího sportování je tu BMW M2 Coupe. Řada 1 Sedan se místo toho zaměří spíše na praktičnost, která bude alespoň po stránce papírové vlastní hlavně základním modelům osazeným tříválcovými pohonnými jednotkami.

V případě podvozku mnichovská automobilka počítá s předními vzpěrami McPherson a víceprvkovou nápravou vzadu, interiér pak bude do značné míry opisovat u výše zmiňovaného kupé. Tedy alespoň v rámci architektury, odlišné budou dekorace a čalounění. Po stránce cenové by novinka mohla startovat někde okolo 600 tisíc korun stejně jako třídveřový a pětidveřový hatchback.


Sériové BMW 1 Sedan F52 bude jinak vypadat jen stěží (ilustrace) - 1 - BMW 1 Sedan F52 novy render
Z chystaného jedničkového sedanu BMW něco jiného opravdu vykouzlí jen obtížně

Ilustrace: X-Tomi Design

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.