Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Renaultu: nové Gordini nabídnou technická specifika, ne jen rychlé pruhy
9.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Novodobé Renaulty Gordini prosluly hlavně tím, že si nechaly zaplatit nemalý peníz za jiný lak a pár drobností. Tomu má být podle šéfa Renaultu konec.
Dozvuky ženevského autosalonu 2013 k nám budou doléhat ještě nějaký ten čas a toto je jeden z nich. Kolegové z britského Autocaru na něm vyzpovídali hlavu Renaultu Carlose Tavarese, a to v hlavně v souvislosti s novým Cilem RS 2013. Také oni mají pochybnosti o tom, jak se jedno z menších RS posunulo směrem k obecnému vkusu, reakce šéfa značky ale dnes probírat nechceme. Pohled automobilky na vlastní dílo ostatně dobře známe a slova Tavarese jej nikam neposouvají.
Není to ovšem jediná věc, která v rozhovoru přišla na přetřes. Řeč se stočila i k verzím Gordini, které vzhledem k dobrému technickému základu dosavadní generace zejména Clia nebyly pro smích, jejich zvláštností byl ale pouze vzhled. Renault už dříve naznačoval, že se toto jméno vrátí od nálepek návrat zpět k ostře laděným strojům a Tavares tato slova nyní rozvedl.
Nepůjde jistě o zcela nové modely, to se ani nedalo očekávat, ale výrazněji upravené stroje ze standardní nabídky. Jméno Gordini prý bude použito už jen pro „extrémní modely Renaultsportu”, které „vždy budou mít něco zvláštního”. Tavares byl i konkrétnější: „Může to být motor, může to být převodovka, může to být něco jiného - ale každé Gordini musí mít něco extra.”
Ze slov Carlose T. tak tušíme, že nové Clio bez automatu EDC by se v nabídce mohlo objevit jako Gordini, neboť pro standardní provedení prý lidé od francouzského kosočtverce s manuálem nepočítají. Jestli to ale bude pro pětidvéřový model s přeplňovanou jedna-šestkou spása, to se teprve uvidí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Na stánku Renaultu v Ženevě pochopitelně nechybělo ani nové ostré Clio. To je a dále i má být k mání jen s konstroverním dvouspojkovým automatem, varianta Gordini by mohla přihrát i jiné řešení. A podobně tomu má být i u dalších vozů značky nesoucí jméno známého konstruktéra
Zdroj: Autocar UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před hodinou - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva