Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Renaultu: nové Gordini nabídnou technická specifika, ne jen rychlé pruhy
9.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Novodobé Renaulty Gordini prosluly hlavně tím, že si nechaly zaplatit nemalý peníz za jiný lak a pár drobností. Tomu má být podle šéfa Renaultu konec.
Dozvuky ženevského autosalonu 2013 k nám budou doléhat ještě nějaký ten čas a toto je jeden z nich. Kolegové z britského Autocaru na něm vyzpovídali hlavu Renaultu Carlose Tavarese, a to v hlavně v souvislosti s novým Cilem RS 2013. Také oni mají pochybnosti o tom, jak se jedno z menších RS posunulo směrem k obecnému vkusu, reakce šéfa značky ale dnes probírat nechceme. Pohled automobilky na vlastní dílo ostatně dobře známe a slova Tavarese jej nikam neposouvají.
Není to ovšem jediná věc, která v rozhovoru přišla na přetřes. Řeč se stočila i k verzím Gordini, které vzhledem k dobrému technickému základu dosavadní generace zejména Clia nebyly pro smích, jejich zvláštností byl ale pouze vzhled. Renault už dříve naznačoval, že se toto jméno vrátí od nálepek návrat zpět k ostře laděným strojům a Tavares tato slova nyní rozvedl.
Nepůjde jistě o zcela nové modely, to se ani nedalo očekávat, ale výrazněji upravené stroje ze standardní nabídky. Jméno Gordini prý bude použito už jen pro „extrémní modely Renaultsportu”, které „vždy budou mít něco zvláštního”. Tavares byl i konkrétnější: „Může to být motor, může to být převodovka, může to být něco jiného - ale každé Gordini musí mít něco extra.”
Ze slov Carlose T. tak tušíme, že nové Clio bez automatu EDC by se v nabídce mohlo objevit jako Gordini, neboť pro standardní provedení prý lidé od francouzského kosočtverce s manuálem nepočítají. Jestli to ale bude pro pětidvéřový model s přeplňovanou jedna-šestkou spása, to se teprve uvidí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.










Na stánku Renaultu v Ženevě pochopitelně nechybělo ani nové ostré Clio. To je a dále i má být k mání jen s konstroverním dvouspojkovým automatem, varianta Gordini by mohla přihrát i jiné řešení. A podobně tomu má být i u dalších vozů značky nesoucí jméno známého konstruktéra
Zdroj: Autocar UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins