Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Lady končí, vaz mu zlomila snaha o revitalizaci značky a boj proti korupci
8.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bo Andersson jako první cizinec vydržel u kormidla AvtoVAZu něco málo přes dva roky. Čelit přitom musel zejména kolabujícímu trhu.
Na sklonku roku 2013 Lada oznámila příchod nového šéfa. Tím se stal Bo Andersson, dnes šedesátiletý automobilový veterán, který v čele ruské značky stanul jako vůbec první cizinec v historii. Jeho kariéra v AvtoVAZu ale nyní končí, alespoň podle informací mateřské aliance Renault-Nissan. Nástupce švédského manažera prozatím není znám, ohlášen by totiž měl být až 15. března u příležitosti setkání dozorčí rady ruské automobilky.
Je přitom otázkou, jakým směrem bude nyní Lada směřovat. Andersson byl totiž zastáncem relativně tvrdé politiky, která měla značku ozdravit a přivést opětovně k zisku, a to i za stávající ekonomické situace. Tyto kroky ale mnoho lidí neslo s nelibostí, neboť švédský manažer nejprve zredukoval v AvtoVAZu pracovní místa a následně přistřihl křídla síti dodavatelů, jenž prorostlá korupcí a špatnou efektivitou.
Finálním střípkem do celé mozaiky bylo oznámení rekordní ztráty značky za loňský rok ve výši 73,85 miliard rublů (cca 25,37 miliard korun). Ta byla ve srovnání s předchozím obdobím trojnásobná, což ale nelze přičíst na vrub Anderssonovi, nýbrž kolapsu trhu, který bylo obtížně možné předvídat. Švédský manažer přitom akcionářům oznámil, že potřebuje dodatečnou finanční injekci, aby Ladě zajistil přežití.
Bližší informace o jeho konci prozatím známy nejsou, pročež můžeme jen spekulovat, zda Andersson zamíří na jiný post v rámci aliance nebo zvolí jinou automobilku či dokonce odchod do ústraní. Ještě více nás ovšem zajímá osud Lady, která má s příchodem modelů Vesta a X-Ray konečně konkurenceschopnou nabídku. Jestli s ní ale prorazí, to závisí na řadě neznámých.



Bo Andersson vydržel v čele Lady jako první cizinec v historii jen něco málo přes dva roky
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před hodinouNěmci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 07:30 - GeneHawkins
- Toyota obecně 03.18. 19:56 - M.Z.
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB