Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Fiatu a Chrysleru to má spočítané, zástupce majitelů oznámil datum jeho konce
6.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sergio Marchionne skutečně nepovede Fiat, Chrysler a nyní i Ferrari věcně. John Elkann, který jej na post šéfa dosadil, dnes oznámil jeho konec.
Sergia Marchionneho nemáme v poslední době spojeného zrovna s pozitivy a sociálními jistotami. Šéf koncernu FCA se totiž zoufale snaží o spojení s dalším automobilovým gigantem, postupně je však svými protějšky odmítán. Poté, co totiž nepochodil u GM, zkouší své štěstí u Volkswagenu. Matthias Müller mu přitom nejprve zrovna nakloněn nebyl, posléze však možnou schůzku připustil.
Zda k ní dojde či nikoliv, to je nyní sporné. Pokud ovšem Marchionne skutečně hodlá dostát svým slovům a uskutečnit „ještě jednu velkou ránu“, měl by si pospíšit, jeho čas se totiž krátí. Tím nemyslíme, že by byl Marchionne smrtelně nemocen. Nicméně jeho vláda nad FCA je takřka u konce, tedy alespoň dle Johna Elkanna, dědice Fiatu a prezidenta rodinné firmy Agnelliů jménem Exor, která FCA ovládá.
Elkann nově uvedl, že „Marchionne opustí FCA v roce 2019“. Zároveň zmínil, že už v roce 2018 bude započat proces předávání vlády a že jeho nástupce se bude rekrutovat z řad koncernu, neboť „v FCA máme spoustu dobrých lidí, kteří jej mohou nahradit“. Kdo ovšem tím vyvoleným bude, to je sporné. Dříve ovšem byli v této souvislosti zmiňováni třeba Alfredo Altavilla (šéf evropského Fiatu) či Cleodorvin Belini (šéf brazilského Fiatu).
Zda ovšem dojde na jednoho z této dvojice, to je sporné. Elkann ale rozhodně na na Marchionneho post nastoupit nehodlá, dle jeho názoru by totiž šéfem FCA měl být profesionální manažer. Jeden z dědiců italského impéria je ovšem vystudovaným technikem a inženýrem, který se kromě vedení Exoru zabývá také charitativním spolky a organizacemi.
Aktuálně tedy lze jen spekulovat, kdo se do čela FCA vyhoupne místo Marchionneho. Ten přitom před třemi lety, kdy poprvé naznačil svůj odchod po roce 2018, uvedl, že „nechá mladé cápky, aby ukázali, zač je toho loket“. Na oficiální oznámení nástupce si tedy musíme počkat, stejně jako je zatím nejasné, zda milovník svetrů odstoupí také z vedení Ferrari.
Sergio Marchionne dle Johna Elkanna, dědice Fiatu, skončí v roce 2019
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První elektromobil Ferrari nachytali při testech. Vzhledem odrazuje asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale má zůstat
před 4 hodinami - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
včera - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6.1.2025
Nejnovější články
- Porsche začalo prodávat montované domky za desítky milionů. A není to zase tak špatný nápad, jak se může zdát
před hodinou - Škoda odhalila facelift Enyaqu. Neřeší nic, automobilka se chlubí tím, že na nabití ujede o 1 km víc
před 3 hodinami - První elektromobil Ferrari nachytali při testech. Vzhledem odrazuje asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale má zůstat
před 4 hodinami - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
před 5 hodinami - Kolaps prodejů ojetin v Česku v prosinci vygradoval, s jedinou výjimkou jde o absolutně nejhorší měsíc za 10 let
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva