Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Fiatu a Chrysleru to má spočítané, zástupce majitelů oznámil datum jeho konce
6.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sergio Marchionne skutečně nepovede Fiat, Chrysler a nyní i Ferrari věcně. John Elkann, který jej na post šéfa dosadil, dnes oznámil jeho konec.
Sergia Marchionneho nemáme v poslední době spojeného zrovna s pozitivy a sociálními jistotami. Šéf koncernu FCA se totiž zoufale snaží o spojení s dalším automobilovým gigantem, postupně je však svými protějšky odmítán. Poté, co totiž nepochodil u GM, zkouší své štěstí u Volkswagenu. Matthias Müller mu přitom nejprve zrovna nakloněn nebyl, posléze však možnou schůzku připustil.
Zda k ní dojde či nikoliv, to je nyní sporné. Pokud ovšem Marchionne skutečně hodlá dostát svým slovům a uskutečnit „ještě jednu velkou ránu“, měl by si pospíšit, jeho čas se totiž krátí. Tím nemyslíme, že by byl Marchionne smrtelně nemocen. Nicméně jeho vláda nad FCA je takřka u konce, tedy alespoň dle Johna Elkanna, dědice Fiatu a prezidenta rodinné firmy Agnelliů jménem Exor, která FCA ovládá.
Elkann nově uvedl, že „Marchionne opustí FCA v roce 2019“. Zároveň zmínil, že už v roce 2018 bude započat proces předávání vlády a že jeho nástupce se bude rekrutovat z řad koncernu, neboť „v FCA máme spoustu dobrých lidí, kteří jej mohou nahradit“. Kdo ovšem tím vyvoleným bude, to je sporné. Dříve ovšem byli v této souvislosti zmiňováni třeba Alfredo Altavilla (šéf evropského Fiatu) či Cleodorvin Belini (šéf brazilského Fiatu).
Zda ovšem dojde na jednoho z této dvojice, to je sporné. Elkann ale rozhodně na na Marchionneho post nastoupit nehodlá, dle jeho názoru by totiž šéfem FCA měl být profesionální manažer. Jeden z dědiců italského impéria je ovšem vystudovaným technikem a inženýrem, který se kromě vedení Exoru zabývá také charitativním spolky a organizacemi.
Aktuálně tedy lze jen spekulovat, kdo se do čela FCA vyhoupne místo Marchionneho. Ten přitom před třemi lety, kdy poprvé naznačil svůj odchod po roce 2018, uvedl, že „nechá mladé cápky, aby ukázali, zač je toho loket“. Na oficiální oznámení nástupce si tedy musíme počkat, stejně jako je zatím nejasné, zda milovník svetrů odstoupí také z vedení Ferrari.




Sergio Marchionne dle Johna Elkanna, dědice Fiatu, skončí v roce 2019
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321