Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Dacie bude nový CEO Lady, má ji vrátit ruskou dominanci
16.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novým šéfem ruské značky se stává Nicolas Maure. Na jeho dosavadním postu jej vystřídá Yves Caracatzanis, který si v minulosti tykal s prototypy aliance.
Lamborghini není jedinou automobilkou, ve které letos dochází k nemalému zemětřesení. Změny se odehrávají také na vedoucích postech aliance Renault-Nissan, i když nemají přímou souvislost s francouzskou či japonskou značkou. Místo toho je v centru dění Lada, z jejíhož čela odchází Bo Andersson. Toho nově nahradí Nicolas Maure, který doposud šéfoval rumunské Dacii. Post švédského manažera přitom zaujme od 4. dubna, jako teprve druhý cizinec ve vedení značky.
Maure ještě před příchodem do Dacie působil jako viceprezident pro globální výrobu Renaultu a také jako viceprezident divize pohonných ústrojí aliance. K francouzské automobilce se připojil v roce 2000, již v té době však měl za sebou úspěšnou kariéru u subdodavatelských společností Faurecia a Valeo. přitom bude mít na bedrech nemalý tlak, neboť vedení doufá, že pod jeho nadvládou bude znovuvzkříšena dominance Lady na ruském trhu.
Jeho post u Dacie pak zastane Yves Caracatzanis, který figuruje na výplatní listině Renaultu dokonce již od roku 1992. V té době zastával pozici šéfa logistických operací, posléze však převzal velení v továrně Flins nebo v oddělení laků. Deset let po svém nástupu měl již na starosti divizi zaměřenou na kontrolu kvality, o tři roky později pak byl jmenován videprezidentem pro vývoj prototypů.
Kromě toho se Caracatzanis podílel také na vytvoření řetězce dodavatelů, přičemž těmto operacím dosud také šéfoval. Nyní se tedy přesouvá na nový post, což je s ohledem na jeho předchozí zkušenosti zejména u prototypů více než logické. I Dacia by se totiž měla začít profilovat v nových technologiích, mezi něž patří hybridní systémy či autonomní řízení. Tak uvidíme, jak vše dopadne.



Nicolaus Maure, dosavadní šéf Dacie, nyní bude novým CEO ruské Lady...
...zatímco na jeho stávající místo zasedne Yves Caracatzani, jehož rozmanitá kariéra u Renaultu odstartovala v roce 1992
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins