Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Dacie bude nový CEO Lady, má ji vrátit ruskou dominanci
16.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novým šéfem ruské značky se stává Nicolas Maure. Na jeho dosavadním postu jej vystřídá Yves Caracatzanis, který si v minulosti tykal s prototypy aliance.
Lamborghini není jedinou automobilkou, ve které letos dochází k nemalému zemětřesení. Změny se odehrávají také na vedoucích postech aliance Renault-Nissan, i když nemají přímou souvislost s francouzskou či japonskou značkou. Místo toho je v centru dění Lada, z jejíhož čela odchází Bo Andersson. Toho nově nahradí Nicolas Maure, který doposud šéfoval rumunské Dacii. Post švédského manažera přitom zaujme od 4. dubna, jako teprve druhý cizinec ve vedení značky.
Maure ještě před příchodem do Dacie působil jako viceprezident pro globální výrobu Renaultu a také jako viceprezident divize pohonných ústrojí aliance. K francouzské automobilce se připojil v roce 2000, již v té době však měl za sebou úspěšnou kariéru u subdodavatelských společností Faurecia a Valeo. přitom bude mít na bedrech nemalý tlak, neboť vedení doufá, že pod jeho nadvládou bude znovuvzkříšena dominance Lady na ruském trhu.
Jeho post u Dacie pak zastane Yves Caracatzanis, který figuruje na výplatní listině Renaultu dokonce již od roku 1992. V té době zastával pozici šéfa logistických operací, posléze však převzal velení v továrně Flins nebo v oddělení laků. Deset let po svém nástupu měl již na starosti divizi zaměřenou na kontrolu kvality, o tři roky později pak byl jmenován videprezidentem pro vývoj prototypů.
Kromě toho se Caracatzanis podílel také na vytvoření řetězce dodavatelů, přičemž těmto operacím dosud také šéfoval. Nyní se tedy přesouvá na nový post, což je s ohledem na jeho předchozí zkušenosti zejména u prototypů více než logické. I Dacia by se totiž měla začít profilovat v nových technologiích, mezi něž patří hybridní systémy či autonomní řízení. Tak uvidíme, jak vše dopadne.
Nicolaus Maure, dosavadní šéf Dacie, nyní bude novým CEO ruské Lady...
...zatímco na jeho stávající místo zasedne Yves Caracatzani, jehož rozmanitá kariéra u Renaultu odstartovala v roce 1992
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025 - I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
4.1.2025 - V belgické stodole objevili sbírku 73 aut hlavně od Porsche, to své si v ní hned našla i hvězda Top Gearu
4.1.2025 - Šéf Renaultu otevřeně: Můžeme brzy prodělávat přes 1 miliardu denně, EU nás nenechá vyrábět levná auta
5.1.2025 - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus