Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Bugatti poprvé ukázal úplně nový model s motorem V16, nečekejte nic pro slabé povahy
12.3.2024 | Petr Prokopec
Z úchvatného motoru novinky už jsme mohli okusit dost, teď nám Mate Rimac poprvé ukazuje i samotný, zatím nepojmenovaný vůz. Zůstává pod plachtou, jinak je ale zjevně hotový.
Na převzetí značky Bugatti koncernem Volkswagen došlo v roce 1998. Od té doby přišly na svět pouze dva sériové modely, Veyron a Chiron, byť automobilka z Molsheimu nabídla i řadu jejich derivátů. Ve všech případech se nicméně o pohon staral čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16. Ten zpočátku produkoval 1 001 koní, postupem času však jeho výkon vzrostl přes 1 200 a 1 500 až na 1 600 koní. A v případě konceptu Bolide měl dokonce 1 850 kobyl, nicméně produkční verze této speciality nakonec až tak daleko s výkonem nezajde.
Ve finále je možná i dobře, že Bugatti bylo dosud zdrženlivější. O to víc francouzská značka může oslnit se svým „třetím mušketýrem“. Letos v červnu se totiž veřejnost dočká odhalení zcela nového vozu, který přepřahá na zbrusu nové pohonné ústrojí. Znovu u toho pak sice bude šestnáct válců, nicméně ty budou usazeny jen ve dvou řadách proti sobě, nikoli ve čtyřech. Přeplňování pak znovu dorazit nemá, místo toho bude spalovací jednotka doplněna hybridní technikou.
I když zámožná klientela značky už nové Bugatti viděla, my se zatím musíme spokojit s tím, co nám ukázal šéf značky Mate Rimac na Instagramu. Ten zveřejnil záběry auta schovaného pod plachtou patrně právě na jedné z prezentací pro zákazníky, i přes ní je ale patrné, že ani tento vůz nebude ničím pro slabé povahy. O technických detailech se zatím spíše spekuluje. Pokud se nicméně potvrdí dosavadní zvěsti, pak všechna čtyři kola bude roztáčet 8,3litrová atmosférická jednotka produkující tisíc koní, zatímco další tisícovku přihodí trojice elektromotorů. Novinka tak minimálně během prvního sprintu bude rychlejší než Chiron. Jak tomu bude při druhém, již záleží na bateriích.
Dá se nicméně předpokládat, že limity vozu většina klientů stejně nepozná, protože jej kupci sotvakdy vytáhnou z garáže. Produkce by totiž měla být ještě limitovanější než u předchozích dvou aut, vzniknout má jen 250 kusů. V důsledku toho poletí nahoru i cena, startovat se má někde v rozmezí 3,5 a 5 milionů Eur (cca 88,6 až 126,6 milionu korun). Přesto má být většina aut již rozebrána, červnový veřejný debut tak možná bude už jen formalitou.
Nové pohonné ústrojí třetího novodobého Bugatti má disponovat výkonem okolo 2 000 koní. Zákazníky toto stádo může vyjít i na více než 100 milionů korun. Přesto má být prakticky již celá produkce rozebrána. Foto: Bugatti
Zdroje: Mate Rimac@Instagram, Bugatti
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva