Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf AMG odhalil kabinu hypersportu Mercedesu, z Formule 1 má i volant
7.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Project One nepřevezme z monopostu F1 pouze hnací ústrojí naladěné na více než 1 000 koní, ukazují nové informace a také fotka samotného šéfa AMG.
Letošní Frankfurt bude novinkami jistě znovu nabitý, jedna ale bude obzvláště vynikat. Řeč je samozřejmě o Formuli 1 pro běžné silniční použití, tedy o Mercedesu-AMG Project One. Tento hypersport použije pohonné ústrojí monopostu třícípé hvězdy, díky čemuž se skupinka movitých šťastlivců může těšit na kombinaci přeplňované 1,6litrové vé-šestky a sady elektromotorů. Otáčky spalovacího motoru sice mají být kvůli každodenní použitelnosti sníženy, nicméně i tak lze počítat s více než tisíci koňmi.
Bližší informace se dozvíme nejpozději příští týden přímo v hesenské metropoli, kde se ukáže studie blízká sériového vozu. Již nyní ovšem Mercedes začal odhalovat jeho podobu. Na světě je video, ve kterém Lewis Hamilton navštíví ústředí svého závodního týmu v Brixworthu. Tam vzniká i samotný supersport a video nám ho částečně ukazuje. Náznaky jeho čelního skla se promítají přes monopost, pohled na podlahu, ústrojí či střešní sání pak nehalí vůbec nic.
Kromě toho šéf AMG Tobias Moers ukázal obrázek odhalujícím kokpit. Povšimnout si tedy můžeme plně digitálního přístrojového štítu i dalšího displeje, jenž okupuje středovou konzoli. Kvůli střešnímu sání Project One přijde o zadní okno, proto v kabině najdeme i pár obrazovek, jež budou společně s kamerami suplovat chybějící zpětná zrcátka. To pak samozřejmě napomůže i aerodynamice.
Z monopostů F1 byl kromě pohonného ústrojí převzat také volant, který bude poset řadou přepínačů a tlačítek. Skrze ně pak budou moci majitelé nastavit prakticky vše od podvozku přes prvky aktivní aerodynamiky až po odezvu převodovky či motoru. Ten by měl dle Moerse vydržet zhruba 50 000 kilometrů, než bude potřebovat generálku. To ale jistě nebude proti srsti lidem, kteří si mohou dovolit zaplatit více než 50 milionů korun za kus...

Šéf AMG Tobias Moers odhalil snímek kabiny chystaného hypersportu. Pořídil jej ve vývojovém centru AMG v britském Brixworthu
Techniku vozu i náznaky jeho podoby nám už dříve představil Mercedes naživo...
...a nedávno také na tomto videu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva