Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé

Španělský Kodiaq není nereálnou záležitostí, aktuálně však zákazníci značky nejsou připraveni na tak vysoké ceny. Nejprve tedy musí zabodovat Ateca.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé

3.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Španělský Kodiaq není nereálnou záležitostí, aktuálně však zákazníci značky nejsou připraveni na tak vysoké ceny. Nejprve tedy musí zabodovat Ateca.

Pro Seat je letošní rok počátkem nové éry, neboť španělská automobilka konečně pustila do prodeje své vůbec první SUV. To by mělo zaručit, že návrat do černých čísel nebude občasným úspěchem, nýbrž přetrvávající jistotou. V tomto ohledu by značce zároveň měla být nápomocna i nová generace modelu Ibiza a facelift Leonu, které můžeme očekávat už v řádu měsíců. Seat ovšem nyní pochopitelně zvažuje i to, jakým směrem se vydat později.

Jednou z diskutovaných možností je příchod druhého, tentokrát většího SUV. To by vycházelo přímo z konceptu 20V20, jenž byl zároveň inspirací pro aktuální novinku zvanou Ateca. Šéf britského zastoupení značky Richard Harrison ovšem dodává, že větší SUV by Seat posunulo do sfér, které jsou po finanční stránce zákazníkům automobilky cizí. Proto je potřeba nejprve vybudovat základy, na kterých bude možno stavět.

„Dnes s našimi modely zasahujeme zhruba 52 procent tržních segmentů, ale do konce roku 2017 to bude 80 % - to je již skvělá pozice, od které se můžeme odrazit,“ říká Harrison. A dodává, že „máme k dispozici platformu vhodnou pro řadu nových produktů. Do určitého bodu je možné vše. Můžeme dosáhnout zajímavější a jistější budoucnosti mnohými cestami. Můžeme zamířit do zavedených segmentů či stvořit zcela nové.“

Velké SUV by se tedy nejspíše mohlo stát skutečností, zvláště pokud se Seatu i nadále dobře povede a koncern VW Group uzná, že španělská automobilka stojí za další investice. Do jednoho segmentu ale značka v příštích letech zcela jistě nezamíří, a to je trh s kabriolety. Ačkoliv by totiž Harrison byl za jeho příchod rád, dodává, že poptávka po otevřených vozech je stále menší a Seat musí především vydělávat.


Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé - 1 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 01Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé - 2 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 01aSeat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé - 3 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 02Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé - 4 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 03Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé - 5 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 04Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé - 6 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 05Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé - 7 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 06Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé - 8 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 07Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé - 9 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 08
Koncept 20V20 by se nakonec mohl stát realitou. Vše záleží na úspěchu prvního španělského SUV Ateca i nových generací modelů Ibiza a Leon

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.