Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé
3.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělský Kodiaq není nereálnou záležitostí, aktuálně však zákazníci značky nejsou připraveni na tak vysoké ceny. Nejprve tedy musí zabodovat Ateca.
Pro Seat je letošní rok počátkem nové éry, neboť španělská automobilka konečně pustila do prodeje své vůbec první SUV. To by mělo zaručit, že návrat do černých čísel nebude občasným úspěchem, nýbrž přetrvávající jistotou. V tomto ohledu by značce zároveň měla být nápomocna i nová generace modelu Ibiza a facelift Leonu, které můžeme očekávat už v řádu měsíců. Seat ovšem nyní pochopitelně zvažuje i to, jakým směrem se vydat později.
Jednou z diskutovaných možností je příchod druhého, tentokrát většího SUV. To by vycházelo přímo z konceptu 20V20, jenž byl zároveň inspirací pro aktuální novinku zvanou Ateca. Šéf britského zastoupení značky Richard Harrison ovšem dodává, že větší SUV by Seat posunulo do sfér, které jsou po finanční stránce zákazníkům automobilky cizí. Proto je potřeba nejprve vybudovat základy, na kterých bude možno stavět.
„Dnes s našimi modely zasahujeme zhruba 52 procent tržních segmentů, ale do konce roku 2017 to bude 80 % - to je již skvělá pozice, od které se můžeme odrazit,“ říká Harrison. A dodává, že „máme k dispozici platformu vhodnou pro řadu nových produktů. Do určitého bodu je možné vše. Můžeme dosáhnout zajímavější a jistější budoucnosti mnohými cestami. Můžeme zamířit do zavedených segmentů či stvořit zcela nové.“
Velké SUV by se tedy nejspíše mohlo stát skutečností, zvláště pokud se Seatu i nadále dobře povede a koncern VW Group uzná, že španělská automobilka stojí za další investice. Do jednoho segmentu ale značka v příštích letech zcela jistě nezamíří, a to je trh s kabriolety. Ačkoliv by totiž Harrison byl za jeho příchod rád, dodává, že poptávka po otevřených vozech je stále menší a Seat musí především vydělávat.
Koncept 20V20 by se nakonec mohl stát realitou. Vše záleží na úspěchu prvního španělského SUV Ateca i nových generací modelů Ibiza a Leon
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 4 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 6 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 7 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 9 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva