Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé
3.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělský Kodiaq není nereálnou záležitostí, aktuálně však zákazníci značky nejsou připraveni na tak vysoké ceny. Nejprve tedy musí zabodovat Ateca.
Pro Seat je letošní rok počátkem nové éry, neboť španělská automobilka konečně pustila do prodeje své vůbec první SUV. To by mělo zaručit, že návrat do černých čísel nebude občasným úspěchem, nýbrž přetrvávající jistotou. V tomto ohledu by značce zároveň měla být nápomocna i nová generace modelu Ibiza a facelift Leonu, které můžeme očekávat už v řádu měsíců. Seat ovšem nyní pochopitelně zvažuje i to, jakým směrem se vydat později.
Jednou z diskutovaných možností je příchod druhého, tentokrát většího SUV. To by vycházelo přímo z konceptu 20V20, jenž byl zároveň inspirací pro aktuální novinku zvanou Ateca. Šéf britského zastoupení značky Richard Harrison ovšem dodává, že větší SUV by Seat posunulo do sfér, které jsou po finanční stránce zákazníkům automobilky cizí. Proto je potřeba nejprve vybudovat základy, na kterých bude možno stavět.
„Dnes s našimi modely zasahujeme zhruba 52 procent tržních segmentů, ale do konce roku 2017 to bude 80 % - to je již skvělá pozice, od které se můžeme odrazit,“ říká Harrison. A dodává, že „máme k dispozici platformu vhodnou pro řadu nových produktů. Do určitého bodu je možné vše. Můžeme dosáhnout zajímavější a jistější budoucnosti mnohými cestami. Můžeme zamířit do zavedených segmentů či stvořit zcela nové.“
Velké SUV by se tedy nejspíše mohlo stát skutečností, zvláště pokud se Seatu i nadále dobře povede a koncern VW Group uzná, že španělská automobilka stojí za další investice. Do jednoho segmentu ale značka v příštích letech zcela jistě nezamíří, a to je trh s kabriolety. Ačkoliv by totiž Harrison byl za jeho příchod rád, dodává, že poptávka po otevřených vozech je stále menší a Seat musí především vydělávat.
Koncept 20V20 by se nakonec mohl stát realitou. Vše záleží na úspěchu prvního španělského SUV Ateca i nových generací modelů Ibiza a Leon
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 10 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus