Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat potichu ukončil výrobu Ibizy SC včetně Cupry, zbývají už jen „skladovky”
31.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovněji vyhlížející verze španělského hatchbacku v tichosti zmizela z konfigurátorů. Asi není třeba dodávat, že jde o další oběť Dieselgate.
Jedním z pilířů současné strategie koncernu VW Group jsou maximální úspory. O tom se již mohlo přesvědčit Audi, pro které letošní sezóna v šampionátu vytrvalostních závodů byla tou poslední, jakkoli v tomto případě šlo o trochu víc. Kromě toho ovšem dojde na revizi nabídky jednotlivých značek koncernu, ze které vypadnou některé nedostatečně rentabilní modely. A mezi prvními, které přicházejí na řadu, jsou ty třídveřové, v minulosti nejlevnější varianty, které jsou dnes nezřídka prezentovány jako sportovní. U Seatu tak pod nůž jde Ibiza SC.
Je již druhým vozem, které kauza Dieselgate zabila. Seat již dříve ohlásil, že pro nezájem zákazníků skončila Ibiza ST. Kromě toho se mluví také o ukončení výroby MPV Alhambra, jehož místo velmi pravděpodobně zaplní velké SUV vycházející ze Škody Kodiaq. K tomuto kroku ale hned tak nedojde, Alhambra je aktuálně nejpopulárnějším taxíkem Španělska. Z toho důvodu má nakonec skončit až někdy v roce 2018.
Zpět ale k třídvéřovému hatchbacku, tedy karoserii, která byla ještě před pár lety vcelku vyhledávána kvůli jistému pojítku na svět supersportů. Jelikož se však doby změnily a i varianty s plným počtem dveří dnes mohou vypadat sportovně, začalo stále více lidí sahat po kombinaci emocí a praktičnosti. Jinými slovy, o třídvířka již není takový zájem, a proto je VW Group ve svém portfoliu již nehodlá držet.
Oficiální oznámení o ukončení výroby Seatu Ibiza SC sice prozatím nedorazilo, přičemž vůz i nadále najdete v českém ceníku. Ten je ovšem datován k prvnímu pololetí roku. V aktuálnějším konfigurátoru však již třídvířko chybí, a to jak v běžném provedení, tak i jako vrcholná Cupra. A nejen u nás. Můžeme si přitom být jisti, že nejde o poslední škrt, který byl v rámci dozvuků Dieselgate proveden.












Třídveřový Seat Ibiza je evidentně minulostí, a to i ve verzi Cupra
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva