Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily
13.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kočka má devět životů, Saab aspoň devadesát. Příznivci značky přesto asi jásat nebudou - novým majitelem automobilky se stalo asijské konzorcium plné zelených ideálů.
Je to dobrá, nebo špatná zpráva? To je otázka, na kterou si musí odpovědět každý sám, jisté ale po dnešku je, že se potvrdily zvěsti z minulého týdne a novým majitelem loni zkrachovalého Saabu se stala společnost National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS).
Že jste o ní nikdy neslyšeli? Není divu, stvořena byla pouze za účelem odkupu zbytků Saabu od jeho likvidátorů a za jejím vznikem stojí japonská investiční firma Sun Investment a honkongská společnost National Modern Energy Holdings, která se zabývá výstavbou elektráren využívajících výlučně obnovitelných zdrojů.
Už výše popsané trochu zavání oportunismem a zveřejněné záměry NEVS, co se Saabem bude dále, jinou příchuť nemají. Asijské konzorcium nepočítá s tím, že by do výroby vrátilo novou 9-5 ani crossover Saab 9-4X, pracovat bude pouze se starou 9-3, kterou bude vyrábět jak elektromobil. Kdy, to přesně není jasné, dříve než s rokem 2013 ale nemáme počítat.
V tiskovém prohlášení likvidátorů Saabu stojí pouze tolik, že: „Společnost (NEVS - pozn. red.) znovu rozjede provoz v Trollhättanu, kde bude veškerý vývoj a výroba zaměřena na elektromobily.” Podmínky prodeje, tedy ani cena zbytků Saabu, nejsou známy, ví se pouze tolik, že transakce zahrnuje i dceřiné firmy Saab Tools a Saab Powertrain.
Nevíme, jak vy, ale nám se tento krok jeví pouze jako začátek nové cesty k bankrotu. Vzhledem k současným možnostem elektromobilů a pochopitelném nezájmu o ně ze strany potenciálních zákazníků se na jejich ideálech - bez nějakého zázraku - těžko dá postavit perspektivní podnikání. „Saabu v novém” tak dáváme rok, maximálně dva...









Saab znovu žije, s modely jako 9-5 je ale stejně amen. Jednak nový majitel nemá práva na jejich části od General Motors a i kdyby je měl, je to mimo jeho plány - budoucností značky je prý elektrický pohon...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva