Saab už neumí obchodovat s auty v malém, nově prodal dalších 20 tisíc kusů 9-3

Kdysi slavná švédská značka byla před pár týdny pomalu na odpis. Nově však uzavřela další obří kontrakt na 20 tisíc aut za 24,8 miliardy Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Saab už neumí obchodovat s auty v malém, nově prodal dalších 20 tisíc kusů 9-3

14.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Saab už neumí obchodovat s auty v malém, nově prodal dalších 20 tisíc kusů 9-3

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdysi slavná švédská značka byla před pár týdny pomalu na odpis. Nově však uzavřela další obří kontrakt na 20 tisíc aut za 24,8 miliardy Kč.

Ještě před pár týdny jsme měli pocit, že snaha o zmrtvýchvstání Saabu je jen takovým výstřelem do tmy a kdysi slavná švédská automobilka bude pouze součástí vzpomínek a historických knížek. A to i přesto, že nový čínský majitel, sdružení NEVS, sliboval, že se vydá ze všech peněz, jen aby tato značka uspěla. V posledních dnech se ovšem ukazuje, že pokud Saabu opravdu vyjde to, co avizuje, má před sebou budoucnost docela růžovou. Nově totiž švédská automobilka zveřejnila detaily smlouvy, která jí zaručuje tržby ve výši 8,5 miliard švédských korun (cca 24,8 mld. Kč).

Než se k novému kontraktu dostaneme, jen v rychlosti připomeneme ten předchozí, který NEVS uzavřel před pár dny s čínskou leasingovou společností Panda New Energy. Jeho podstatou je dodání hned 150 000 nových elektrických Saabů 9-3, a to v ceně 78 miliard yuanů (296,14 mld. Kč). Kromě toho Švédové mají leasingové firmě dodat ještě sto tisíc exemplářů svých budoucích modelů a zároveň zajistí i plnění některých služeb od vlastníků NEVS, kteří mají ve svém portfoliu i další společnosti.

Nová dohoda sice již tak enormní není, nicméně působivá je i tak. Firma China Volant Industry Co (neboli Volinco) totiž u Saabu objednala dalších 20 000 exemplářů elektromobilu 9-3, a to za již zmiňovaných 24,8 miliardy korun. Nové vozy přitom budou dodány v letech 2017 až 2020, přičemž odběratel je použije jako služební vozy pro své zaměstnance. Pro Saab se tím navíc otevírají nové obzory, neboť součástí dohody je také přístup k partnerům společnosti Volinco.

Dodat pak již můžeme jen tolik, že NEVS sice původně odkoupil celý Saab včetně práv na užívání názvu značky, nicméně mateřská společnost Saab AB od této smlouvy odstoupila poté, co NEVS v roce 2014 požádal o ochranu před věřiteli. Saab AB se ale netvářil zamítavě k dalšímu propůjčení tohoto jména a ač mluvčí NEVSu Mikael Ostlund zatím nepotvrdil, zda Číňané opět mohou švédskou značku používat, konstatoval, že jednání na toto téma už proběhla tu byla. Je tedy možné, že elektrické modely 9-3 skutečně ozdobí i ono slavné jméno.


Saab už neumí obchodovat s auty v malém, nově prodal dalších 20 tisíc kusů 9-3 - 1 - saab zahajil vyrobu 01Saab už neumí obchodovat s auty v malém, nově prodal dalších 20 tisíc kusů 9-3 - 2 - saab zahajil vyrobu 02Saab už neumí obchodovat s auty v malém, nově prodal dalších 20 tisíc kusů 9-3 - 3 - saab zahajil vyrobu 03Saab už neumí obchodovat s auty v malém, nově prodal dalších 20 tisíc kusů 9-3 - 4 - saab zahajil vyrobu 04Saab už neumí obchodovat s auty v malém, nově prodal dalších 20 tisíc kusů 9-3 - 5 - saab zahajil vyrobu 04aSaab už neumí obchodovat s auty v malém, nově prodal dalších 20 tisíc kusů 9-3 - 6 - saab zahajil vyrobu 05
Saab evidentně již elektrické modely 9-3 neumí prodávat v malém, nový kontrakt totiž počítá s dodávkou 20 tisíc exemplářů

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.