Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab odmítá, že by se chystal požádat o ochranu před věřiteli
27.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I českými médii včera probleskla zpráva, že se problémy sužovaná švédská automobilka chystá dobrovolně podstoupit proces reorganizace. Skutečnost je ale jiná.
K rozšíření jakékoli zvěsti stačí někdy hodně málo - aby dávala smysl s ohledem na ostatní okolnosti a pocházela z věrohodného zdroje. Přesně tyto parametry měla včerejší zpráva o tom, že se nepříliš solventní švédská automobilka Saab resp. její mateřská společnosti Swedish Automobile chystá požádat o ochranu před věřiteli. Přeloženo do řeči srozumitelné pro každého - firma by se tak rozhodla dobrovolně podstoupit tzv. řízený bankrot neboli cestu restrukturalizace pod dohledem svých věřitelů po vzoru kdysi mateřského koncernu GM, jenž stejným procesem prošel v roce 2009. Tento krok by po všech předchozích peripetiích dával smysl, zprávu navíc vypustil do světa švédský veřejnoprávní rozhlas. Jenže citoval nejmenovaný zdroj a ten pravdu evidentně nemluvil.
Ukázalo se to o pár hodin později, kdy Mats Fägerhag, šéf technického vývoje Saabu, sdělil švédskému rozhlasu, že žádné rozhodnutí o zvolení této cesty nepadlo. Navíc se ještě před večerem ozvala i přímo „švédská automobilová”, která ve svém krátkém tiskovém prohlášení popřela, že by se její dceřiná firma Saab Automobile AB rozhodla dobrovolně podstoupit proces reorganizace podle švédských zákonů. A zopakovala svá slova o hledání jiného řešení, které povede k obnovení výroby ve firmě.
Jenže celá zvěst si mezitím začala žít vlastním životem a i česká média plnila ještě dlouho poté informace, že bankrot Saabu je na spadnutí. Nelze popřít, že k němu může tak jako tak dojít, z hlediska posledních událostí je dokonce docela pravděpodobné, že vedení společnosti na reorganizaci automobilky dříve nebo později vsadí, pro tuto chvíli ale takové řešení v plánu rozhodně není.
Co se bude dít dále? To uvidíme zřejmě již v nejbližších týdnech, kdy bude Saab muset opět zaplatit svým zaměstnancům a pokud k tomu nesežene peníze, odboráři jej zřejmě šetřit nebudou. Riziko ale hrozí z vícero stran a je vlastně až malý zázrak, že firma zatím měla jen relativně drobné problémy s dotírajícími věřiteli. Zřejmě opravdu věří, že se z toho Saab dostane, nebo vědí něco, co my ne...

A jede se dál...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321