Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab 9-3 EV 2014: elektrická 9-3 je sice zbytná, přesto možná opravdu bude
5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nástupce automobilky Saab sonduje mezi někdejšími dodavateli komponentů pro model 9-3. Chce vědět, jestli dokážou obnovit výrobu.
Jak asi většina čtenářů sledujících pád švédské automobily ví, počátkem září byl Saab převzat čínsko-švédským konsorciem NEVS (National Electric Vehicle Sweden AB), který patří pod firmu National Modern Energy Holdings (NMEH). Ačkoli nástupnická společnost nemá nárok používat logo a ani novou platformu Phoenix, už od počátku netajila svůj zájem produkovat na základech poslední generace modelu 9-3 elektromobily. Jak skandinávská kauza pokračuje?
Na internetové stránce NEVS v tuto chvíli stojí černé na bílém předsevzetí „stát se předním výrobcem elektromobilů“ a využít k tomu „japonské, čínské a švédské technologie“. Firma chce uvést na trh svůj první produkt v roce 2014, v první fázi však plánuje orientovat se pouze na čínskou klientelu.
V profilu NEVS je kromě jiného uvedena také zmínka o snaze udržet dobré obchodní vztahy s předchozími dodavateli komponentů a právě v tomto směru se před pár dny pohnuly ledy. Podle trollhättanského deníku Ttela oslovila National Electric Vehicle přes 500 firem ve Švédsku i v zahraničí, které kdysi pro Saab 9-3 vyráběly součástky a NEVS má na ně práva. Žádost je prostá - konsorcium, zjišťuje, jestli dokáží obnovit výrobu a dodávky komponentů. „Definitivní rozhodnutí zatím nepadlo,“ říká mluvčí Mikael Östlund, „ale chceme vědět, jestli je tato cesta proveditelná.“
Pokud to vyjde, pak bude v příštím roce předložen plán výroby a v roce 2014 také zrealizován. A proč zrovna elektromobily? Důvody jsou nasnadě - i v Číně fungují malé velké domů a zrovna NMEH má velmi blízko k pekingskému koncernu State Power Group, který v Číně provozuje 28 elektráren na biomasu a zároveň vyvíjí technologii pro větrné elektrárny.
Zdroj: ttela.se
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 54 minutamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 2 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 3 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva