Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen

Zatím nejmenší z Vikingů s logem Saabu byl na cestu do zapomnění vybaven posledním faceliftem. Podívejte se, s čím přichází.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen

23.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatím nejmenší z Vikingů s logem Saabu byl na cestu do zapomnění vybaven posledním faceliftem. Podívejte se, s čím přichází.

Saab se již začátkem února „přiznal”, že do Ženevy letos přiveze hned čtveřicí novinek a jednou z nich bude i faceliftovaný model 9-3. Není tedy velkým překvapením, že dnes oficiálně představil jeho omlazený vzhled.

Ten přichází po plných devíti letech od odhalení současné generace, inu Saab se svými modely aktuálně poněkud přetahuje. Nedá se však říci, že by vůz vypadal zastarale a ke svěžímu vzhledu mu jistě pomůže i upravená příď s novým nárazníkem a pozměněnými světly. Celek se pak více blíží podobě nové 9-5, která se mimochodem v Ženevě poprvé představí jako kombík. Změny se dotkly i interiéru, v němž se objeví nové materiály a nové titanové resp. grafitové obložení palubní desky. Bez zajímavosti není, že nejnověji faceliftované provedení současné 9-3 si bude říkat vždy Griffin a bude nabízeno už jen ve dvou výbavách - základní a Aero.

Automobilka je ve svém představení faceliftovaného provedení vcelku strohá, a tak k technice uvádí jen tolik, že vůz dostane vylepšená dvoulitrová benzinová turba s přímým vstřikováním a výkony 163 a 220 koní, jež jsou nejen silnější, ale prý i úspornější.

Podobná změna nastala v nabídce naftových motorů, když agregát 1,9 TTiD bude nabízen výkonových verzích se 130, 160 a 180 koňmi s opět sníženou normovanou spotřebou paliva a tedy i emisemi CO2. Spotřeba podle výrobce poklesla o 4 procenta napříč celou nabídkou motorizací a např. 9-3 SportCombi s nejslabším TTiD nově spotřebuje jen 4,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Ve zbytku nabídky dojde ke změnám ve struktuře výbav, naopak k dispozici zůstane pohon všech kol a automatické i manuální převodovky. Dalších detailů se dočkáme zřejmě až v Ženevě.


Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 1 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 01Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 2 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 02Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 3 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 03Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 4 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 04Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 5 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 05Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 6 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 06Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 7 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 07Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 8 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 08Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 9 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 09Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 10 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 10Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 11 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 11Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen - 12 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 12
Saab 9-3 jako sedan i kombi s faceliftem pro rok 2011

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.