Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rozkol ve vedení VW končí, Piëch výjimečně nedosáhl svého
18.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Winterkorn zůstává šéfem skupiny Volkswagen a může se těšit z návrhu na prodloužení svého kontraktu. Podpořila jej dozorčí rada, i když ji vede Piëch.
V průběhu tohoto týdne jsme vás informovali, že VW Group čelí krizi vedení. Stalo se tak proto, že se z dosud ne zcela jasných příčin dostali do křížku šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch a šéf představenstva a generální ředitel skupiny Volkswagen Martin Winterkorn. Zní to jako zápletka pro epickou bitvu dvou velkých postav obřího koncernu, ovšem jen pokud sledujete dění okolo VW Group pouze povrchně.
Winterkorn je totiž v tomto případě „jen” manažer, zatímco Piëch jedna z hlav rodiny Porsche, která Volkswagen fakticky ovládá. A nebývá zvykem, aby si ambiciózní Piëch neprosadil svou, ať už se jedná o cokoli - zvládl to v případě Veyronu, dokázal to u modelu Phaeton a nakonec také v případě samotného Winterkorna, kterého protáhl celou hierarchií „své” firmy, aby jej usadil v čele. Zdá se tedy být tím, kdo táhne figurkami, úspěšný manažer ale dělá pro většinu dozorčí rady svou práci tak dobře, že ani odpor mocného Ferdinanda P. nestačil k jeho sesazení.
Po medializaci celého rozkolu včera Volkswagen vydal kraťounké tiskové prohlášení, v němž mj. konstatuje, že „Prof. Dr. Martin Winterkorn je nejlepší možná předseda představenstva Volkswagenu”. A také to, že Witerkornovi nabídne prodloužení jeho stávajícího kontraktu, který má trvat do února 2016. To musí být pro již 78letého Piëcha hořká pilulka, úplný konec příběhu to ale být nemusí. Pozice šéfa dozorčí rady se nyní zdá být oslabena, navzdory tomu, že v jejím čele má stát až dok roku 2017, Piëch už ale mnohokrát v životě osvědčil svou zarputilost. A tak nečekejme, že pokud se mu Winterkorn z jakéhokoli důvodu znelíbil, bude jej v čele VW další roky jen tiše tolerovat...
Piëch s Winterkornem se utkali v partii, v níž ten druhý musel pracovat s o mnoho slabšími kartami. Přesto nakonec neprohrál...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva