Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rimac Concept-One: elektrický supersport ohromí 1 088 koňmi
5.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyři elektromotory a dvě převodovky se souhrnným výkonem přes tisíc koní. Postaví neznámá chorvatská firma bateriemi poháněnou odpověď na Bugatti Veyron?
Doplněno 16.30: Přidali jsme pár dalších fotek, které sice neodhalují podobu vozu, ale ukazují nové detaily jako elektroniku nebo konstrukce světel a pohonu.
Zdá se, že dobrá dostupnost pokročilých technologií a značně zjednodušená konstrukce elektromobilu oproti vozům s klasickými motory a převodovkami vytvořily živnou půdu pro spoustu firem a firmiček, o kterých jsme až dosud neslyšeli.
Jednou z nich bude asi také chorvatská společnost Rimac Automobili s nemalým cílem - porazit Veyron pomocí elektrické energie. Jejich Concept-One navrhli designéři Adriano Mudri a Goran Popovic, kteří údajně pracovali pro Lamborghini, McLaren a Maserati. Má jít o vůz vybavený čtyřmi vodou chlazenými elektromotory umístěnými podél osy a párem nezávislých jednostupňových převodovek, jež bude k vidění na frankfurtském autosalonu.
Sportovní dvoudveřový automobil podle tvrzení internetových stránek firmy výrobce disponuje celkovým výkonem 1 088 koní (každý elektromotor má 272 k) a maximálním točivým momentem 3 800 newtonmetů (950 Nm na kus). Concept-One by měl být schopen při hmotnosti 1 650 kg rozjet se z místa na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny a nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 305 km/h.
Kapacita akumulátorů se zdá být nadprůměrná (firma uvádí až 92 kWh), ale pořád jde o ekvivalent pouze necelých 23 litrů nafty a čím vyšší bude toto číslo, o to déle bude muset být vůz připojen na nabíječku. Pravdou je, že na trhu zatím není elektromobil, který by se mohl pochlubit reálným dojezdem 300-350 kilometrů na nabití (tedy pokud nebudete využívat jeho potenciál), pořád je zde ale problém s hmotností a tím pádem i cenou. Pokud výrobce použije li-ion akumulátory (a že mu nic jiného nezbude, neboť i ty jsou pořád velmi drahé), pak 92 kWh akumulátorů bude znamenat téměř tunu hmotnosti. Na řešení celého zbytku vozu pak při udané hmotnosti zbývá jen 650 kg - toho snad i lze docílit, ale jen za cenu použití extrémně lehkých a tedy i extrémně lehkých materiálů. A jen oněch 92 kWh akumulátorů přijde výrobce skoro na 2 miliony korun...
Jistě k ceně Veyronu je pořád daleko, přesto se nám celá vize jeví být poněkud utopická. Ale uvidíme ve Frankfurtu, pokud tam lidé z Rimacu skutečně něco přivezou, budeme mít mnohem jasněji v tom, jak se věci mají.












Čtyři elektromotory znamenají snadné vektorování síly zvlášť na každé kolo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 5 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB