Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault vyhodil Tavarese jen kvůli jeho slovům, k GM se tedy nestěhuje
11.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tavares u Renaultu končí kvůli nedávným výrokům, které se týkaly touhy vést General Motors. Přesně to řekl nejvyšší boss aliance Renault-Nissan na IAA.
Před několika dny jsme přinesli zprávu, že Carlos Tavares, výkonný ředitel Renaultu, u této francouzské automobilky končí. Tehdy se zdálo, že tak učinil z vlastní vůle a naplňuje v médiích avizovanou touho přestěhovat se k General Motors nebo k Fordu, tedy za oceán. I s tamní ekonomikou již má zkušenosti, před působením v Renaultu vedl americkou divizi Nissanu.
Nové informace však naznačují, že žádný vysoký post jistý nemá, a to ani u GM, ani u Fordu. Sám přitom řekl, že jeho zkušenosti by byly „cenné pro jakoukoliv automobilku” a že „by byl poctěn, kdyby mohl vést společnost, jako je GM”. To se v diplomatické mluvě považuje za nesmělé avízo „přestupu”, jenže realita je jiná.
Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, včera na frankfurtském autosalonu jasně uvedl, že Tavares „by stále u Renaultu pracoval, nebýt jeho prohlášení, týkajících se GM”. Dle Ghosna totiž tato Tavaresova slova vzbudila až nečekaně silnou reakci jak uvnitř automobilky, tak vně a po mnoha jednáních se ve firmě shodli, že bude nejlepší, když Tavares odejde.
Tavares je motoristický nadšenec a závodník. Za své působení u Renaultu například ve spolupráci s Caterhamem pomohl vzkřísit značku Alpine, spolupracoval s Daimlerem na příštím Twingu a ani návrat Renaultů do luxusní třídy se značkou Initiale Paris není bez jeho přičinění. I přesto se Renault vrátil k zisku.
Zcela s ním ukončovat spolupráci kvůli pouhé veřejné deklaraci ochoty vést jednou jinou, větší firmu (k tomu by svolila většina manažerů, akorát o tom nemluví) se nám zdá být poněkud malicherné. Ale každopádně jde o fakt, dokud Renault nenajde náhradu, Tavaresovo místo COO zaujme sám Ghosn.
Carlos Tavares se postaral Renaultu o zisk, nyní však končí kvůli svým výrokům.
Zdroj: Autocar.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva