Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault už opatrně přiznává, že s novým Cliem RS netrefil zrovna desítku
15.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Výrazný odklon nového Clia RS od očekávání nemalé části jeho klientely je nám dobře známý už od dob prvního svezení. Renault jej opatrně přiznává až nyní.
Že nové Clio RS nabídne docela jiné svezení než jeho dosavadní a nutno říci, že mezi nadšenými řidiči po právu ceněné generace, bylo zřejmé už od jeho prvního představení. Mohl se ale stát zázrak a auto mohlo i s povinným automatem a přeplňovaným motorem nabídnout něco podobného jako předchozí generace s povinným manuálem a dvoulitrovou atmosférou. Jenže zázrak se nestal a auto se už v našem prvním testu vybarvilo jako relativně nezáživné GT, nikoli emocemi hýřící RS. Novinku jsme od té doby zkusili ještě jednou, kolega ale necítil nutkání k dříve řečenému něco dodat - výborný podvozek, tak nějak snesitelné turbo a nesnesitelný automat, tohle definuje dnešní RS z pohledu klientely, která jej roky kupovala.
Renault se při narážkách na tato témata tvářil vždy velmi sebevědomě, menší výměna názorů viceprezidenta Renaultu pro produktové plánování, Philippa Kleina, s kolegy z Auto Expressu na frankfurtském autosalonu ale ukázala, že Francouzi poněkud ztrácí půdu pod nohama. „Byli tu lidé, kteří auto zprvu kritizovali, ale pak, když si s ním sjeli, zcela změnili svůj názor. Tohle ale neplatí pro všechny, někteří si stále myslí, že auto se řídí příliš snadno, není dostatečně ostré,” přiznal Klein, že Renault registruje nezájem části zákazníků z výše zmíněných příčin.
Britští kolegové jej dokonce přímo spojují s absencí manuální převodovky v nabídce. Renault bude muset na autě změnit více než to, Klein ale hýří odhodláním naslouchat zákazníkům a přizpůsobit auto jejich představám. „Můžeme zrevidovat a změnit věci s pokračujícím časem,” konstatoval Klein a na otázku, zda se nové Clio RS mělo líbit širšímu okruhu zákazníků, odpověděl: „Ano, ale cílem byl také nezapomenout na ty, kteří vyžadují více radikální přístup.”
To se Renaultu úplně nepovedlo, pozitivní ovšem je, že nyní už ví, že se nevydal tou nejlepší cestou. „Budou tu specifičtější verze, které teprve přijdou,” uklidňuje Klein. Že by mluvil o novém Cliu RS Gordini? Možné to je, tak jako tak se ovšem zdá, že Francouzi jsou si vědomi svého omylu, hodlají jej napravit a neudělat tutéž chybu jako Volkswagen, který po letech neúspěšných prodejů Fabie RS přišel na to, že auto vlastně moc lidí nechce, a tak jej nemá smysl vyrábět. Řešením by přitom byla změna a snad právě k té se u Renaultu schyluje...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Nové Clio RS není špatné auto, jen to zkrátka není RS. Aby jím bylo, musí se na voze pár věcí změnit - Renault to zdá se ví a nebude se bát to udělat
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus