Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault překvapil. Podívejte se, jak rychlé a hravé auto dostal do výroby
7.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Mnozí nevěřili tomu, že Renault dokáže novodobému Alpine A110 nadělit ty vlastnosti, které definovaly jeho předchůdce. Jenže zjevně to dokázal.
Trvalo to věky. Už v roce 2008 jsme psali o tom, že Renault plánuje oživení značky Alpine a v roce 2012 vám ukázali první koncept novodobého Alpine A110. Čekali jsme ale ještě další čtyři léta na chvíli, kdy Francouzi přišli s hotovým autem a teprve letos do detailu představili produkční verzi. Teď se za volant vozu dostali první lidé mimo automobilku a zdá se, že všechno to čekání za to stálo.
První testy proběhly na velmi technickém okruhu Grand Sambuc ve Francii a zdá se, že pro nový A110 je to ideální hrací plocha. Kupátko s výkonem 186 kW (250 koní), hmotností 1080 kg a pohonem zadních kol bohužel postrádá manuální převodovku, i s automatem se ale zdá být velmi poslušné. Řidič na videu ovládá Alpine jako autíčko na dálkové ovládání a A110 do zatáček pokládá v přetáčivých smycích s pozoruhodnou lehkostí. Jízda připomíná motokáru na studených pneumatikách - stačí předek namířit do vnitřní strany zatáčky, nechat záď vklouznout do šikany a pak už jen plynem s úsměvem korigovat výjezd dveřmi napřed.
Přetáčivé tendence se u dnešních aut nenosí, je příjemné vidět, že Alpine zůstal u starých pořádků a pokračuje v návaznosti na svoji historii. Pozitivní je vypínatelná stabilizace, která to všechno dovoluje a sympatická je i dynamika vozu v přímce, bez níž to také nejde. I na krátkých rovinkách se Alpine podívá za hranici 200 km/h, i tady jsme čekali méně.
Podívejte se na to všechno sami. Zatím nemáme dojmy z první ruky, ale z toho, co můžeme vidět, je tohle překvapivě rychlé a překvapivě hravé auto...








Nový Alpine A110 se předvedl v pro něj ideálním prostředí a nezklamal ani v nejmenším
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 8 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva