Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault mění priority, opouští projekt samostatné luxusní značky Initiale Paris
13.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Renault-Nissan se myšlenky na luxusní auta konkurující modelům DS zcela nevzdává, momentálně je však prioritou sportovní Alpine.
Značný komerční úspěch francouzského koncernu PSA s Citroëny DS pro náročnější klientelu (a ochotnou platit za stejnou techniku více) donutil k zamyšlení nad podobnou „podznačkou” také jeho domácího rivala. Že Renault chystá vlastní řadu luxusních aut nazvanou Initiale Paris, se počátkem loňského roku nejdříve špitalo pouze v tamním tisku. V červenci však tomu všemu udělal výkonný ředitel automobilky Carlos Tavares utrum a dodal, že Renault opravdu začne na tomto programu intenzivně pracovat.
Jsou to jen neověřené informace, ale mluvilo se o svébytném designu, ale také technice použité od alianční automobilky Daimler. Prvním automobilem měl být údajně vůz založený na základech Mercedesu třídy E. I kdyby to ale byla pravda, v tuto chvíli už na tom už nesejde. Podle amerického Wall Street Journal koncern Renault-Nissan od těchto plánů ustupuje a místo toho se bude orientovat na vylepšení stávajícího portfolia aut a rovněž vývojovým pracím na sportovní značce Alpine.
„Nenašli jsme funkční obchodní model,“ přiznal novinářům z amerického deníku v souvislosti s Initiale Paris Carlos Tavares. Výkonný ředitel přesto naznačil, že chystaná samostatná luxusní značka nezanikne, ale bude se dále vyvíjet jako nejvyšší výbava pro současné i budoucí Renaulty. Pokud se osvědčí a byl by o ni zájem, vedení firmy je dále ochotno přemýšlet nad její transformací a případném osamostatnění. Takový proces však může trvat i desítky let, uznal v rozhovoru s lidmi z Wall Street Journal Tavares. Plné soustředění firmy tím pádem získává projekt Alpine, nastartovaný ve spolupráci s britskou značkou Caterham.















Jako samostatná řada vozů se Initiale Paris může se svou budoucností rozloučit, zatím si bude muset vystačit s pozicí zvláštní výbavy - třeba i pro Lagunu Coupe
Zdroj: WSJ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 6 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 9 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva