Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Mégane RS Trophy zajel až neuvěřitelný čas na Nordschleife
17.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už při představení Méganu RS Trophy bylo jasné, že půjde o velmi rychlý kompakt. Jeho čas ze Severní smyčky Nürburgringu ale doslova bere dech.
Pokud pochybujete o tom, že Renault Sport umí dělat skvělé sporťáky, pak jste žádný z nich rozhodně nezkusili. Ač se vozy z běžné produkce Renaultu čemukoli nekompromisnímu obvykle ani zdaleka nepodobají, sportovní divize značky si jede ve svých vlastních kolejích a vyrábí řadu respektovaných a prodejně úspěšných malých sportovců. Můžeme zmínit třeba Renault Clio RS, který se i ve verzi Gordini prodává lépe než jakýkoli jiný vůz této třídy. A též menší Twingo RS, jakkoli vzhledem ke své velikosti pochopitelně není až tak silné, je na tom podobně.
Také největší RS na bázi Méganu platí za uznávané ostré kompakty, jenže v této třídě je schopných konkurentů mnohem více než mezi vysportovanými mini. Ford, Mazda, Opel, Seat, Subaru, Volkswagen, ale třeba i Audi nebo BMW mají mezi rychlými vozy nižší střední třídy své zástupce a prosadit se v takové vřavě je samozřejmě těžší. I proto se automobilka rozhodla na výchozí Mégane RS navázat ostřejší verzí RS Trophy, kterou jsme vám minulý týden podrobně představili.
Vzhledem k tomu, že jde o vůbec nejvýkonnější Mégane všech dob, bylo jasné, že půjde o zatraceně rychlé auto. S jeho šancemi na překonání někdejší specialitky jménem R26.R jsme to ale viděli spíše bledě, i když v případě převážně rychlé Severní smyčky Nürburgringu alias Nordschleife jsme v dobrý čas věřili. Realita je nicméně mnohem lepší, dokonce až neuvěřitelně dobrá.
Renault právě dnes vydal prohlášení, podle něhož vůz s testovacím pilotem Laurentem Hurgonem za volantem zvládl na druhý pokus obkroužit Severní smyčku za pouhých 8 minut a 7,97 sekundy. Že jde o 9 sekund lepší čas než v případě R26.R je samo o sobě překvapivé, ještě větší překvapení ale skýtá jeho srovnání s dalšími obecně respektovanými výkony. Jde např. o lepší čas než u Audi RS4, BMW M6, BMW Z4 M Coupe (to je již o 4 sekundy pomalejší), Mercedesu C63 AMG, Porsche Cayman S (o 9 sekund horší čas), BMW M3 E46 (+ 14 sekund) a tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho.
Pokud je tvrzení Renaultu pravdivé, znamenalo by to, že RS Trophy za sebou nechal celou partičku ostrých sporťáků s výkony o 100 až 200 koní vyššími a ne až o tolik vyšší hmotností (pokud vůbec). Na místě je otázka: je to vůbec možné? Vůz je sice upraven, ale ne až tak moc: 1 350 kilogramů není mnoho, ale není to ani až tak málo, 265 koní také dlažební kostky do kosmu nevystřelí, Cupový podvozek je sice zajímavý, ale fyzikální zákony nepřelstí a pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A (235/35 R19) nejsou zase takové terno. Jediné vysvětlení může být extrémně schopný řidič, Laurent Hurgon má prý na Nordschleife odjeto přes 500 kol.
U tohoto výkonu si na každý pád poznamenáváme: „Nevěříme, dokud jej neuvidíme” a ještě lépe, dokud vůz sami nezkusíme. Pro tuto chvíli Renault určitě prosíme alespoň o dokumentační video.
Takto vypadá absolutně nejrychlejší kompakt Severní smyčky, který si ve třetí zatáčce poddá třeba BMW M5. Prý...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 8 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch