Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé

Pro současný vývoj automobilismu je krom downsizingu či marných elektrických pokusů typická také snaha „cpát” do stylových či luxusních aut co nejslabší naftové motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé

31.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro současný vývoj automobilismu je krom downsizingu či marných elektrických pokusů typická také snaha „cpát” do stylových či luxusních aut co nejslabší naftové motory.

A Renault Laguna Coupe je její další obětí. Renault totiž včera oznámil, že tento model nově nabídne ve verzi dCi 110, tedy s motorem 1,5 dCi o nejvyšším výkonu 110 koní dosahovaném v 4 000 ot./min a maximálním točivém momentu 240 Nm posazeném do 1 750 ot./min.

Že něco podobného přijde jsme po předchozích vyjádřeních Renaultu očekávali, předpokládali jsme ale spíše použití motoru dCi 130, tedy nové naftové šestnáctistovky s uhádnutelným výkonem. Nestalo se, volba padla rovnou na starší jedna-pětku.

Důvod pro osazení aut, která se snaží budovat svou image na svém oslnivém stylu, s nímž malý naftový motor používaný třeba v Dacia Lodgy nejde příliš dohromady, je přitom prostý. Krom existence jisté poptávky je to především znovu snaha nabídnout verze s co nejnižšími produkovanými emisemi CO2, tedy co nejnižší normovanou spotřebou. Vyplatí se to nejen Renaultu, který tak ušetří za pokuty Evropské unii, ale tento faktor vyvolává i onu poptávku, koupě se totiž vyplatí také zákazníkům. Ti ušetří za rozličné, mnohdy významné daně placené ve svých domovinách, a tak po podobné variantě sáhnou, i když třeba takové auto původně nechtěli.

Proto také bude Laguna Coupe dCi 110 nabízena jen ve Francii, Španělsku, Belgii, Holandsku a Itálii, kde si zákazníci budou moci za cenu od 30 400 Eur, tedy cca 770 tisíc Kč (platná ve Francii) vychutnat akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy a maximální rychlost 193 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba činí 4,2 litru nafty na 100 km a to odpovídá emisím 109 g CO2 na kilometr.

U nás k mání nebude a litovat zřejmě není čeho. Zajímavé je, že k mání bude i v provedení Black Edition, které kontrast mezi vizuálním a technickým vybavením vozu ještě umocní.


Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé - 1 - Renaul Laguna Coupe dCi 110 01Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé - 2 - Renaul Laguna Coupe dCi 110 02Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé - 3 - Renaul Laguna Coupe dCi 110 03Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé - 4 - Renaul Laguna Coupe dCi 110 04
Renault Laguna Coupe s motorem 1,5 dCi? To už se nám zdá trochu přes čáru...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše