Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé
31.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pro současný vývoj automobilismu je krom downsizingu či marných elektrických pokusů typická také snaha „cpát” do stylových či luxusních aut co nejslabší naftové motory.
A Renault Laguna Coupe je její další obětí. Renault totiž včera oznámil, že tento model nově nabídne ve verzi dCi 110, tedy s motorem 1,5 dCi o nejvyšším výkonu 110 koní dosahovaném v 4 000 ot./min a maximálním točivém momentu 240 Nm posazeném do 1 750 ot./min.
Že něco podobného přijde jsme po předchozích vyjádřeních Renaultu očekávali, předpokládali jsme ale spíše použití motoru dCi 130, tedy nové naftové šestnáctistovky s uhádnutelným výkonem. Nestalo se, volba padla rovnou na starší jedna-pětku.
Důvod pro osazení aut, která se snaží budovat svou image na svém oslnivém stylu, s nímž malý naftový motor používaný třeba v Dacia Lodgy nejde příliš dohromady, je přitom prostý. Krom existence jisté poptávky je to především znovu snaha nabídnout verze s co nejnižšími produkovanými emisemi CO2, tedy co nejnižší normovanou spotřebou. Vyplatí se to nejen Renaultu, který tak ušetří za pokuty Evropské unii, ale tento faktor vyvolává i onu poptávku, koupě se totiž vyplatí také zákazníkům. Ti ušetří za rozličné, mnohdy významné daně placené ve svých domovinách, a tak po podobné variantě sáhnou, i když třeba takové auto původně nechtěli.
Proto také bude Laguna Coupe dCi 110 nabízena jen ve Francii, Španělsku, Belgii, Holandsku a Itálii, kde si zákazníci budou moci za cenu od 30 400 Eur, tedy cca 770 tisíc Kč (platná ve Francii) vychutnat akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy a maximální rychlost 193 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba činí 4,2 litru nafty na 100 km a to odpovídá emisím 109 g CO2 na kilometr.
U nás k mání nebude a litovat zřejmě není čeho. Zajímavé je, že k mání bude i v provedení Black Edition, které kontrast mezi vizuálním a technickým vybavením vozu ještě umocní.
Renault Laguna Coupe s motorem 1,5 dCi? To už se nám zdá trochu přes čáru...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024 - John Cena prodává auto, které považuje za největší finanční omyl svého života. Nasypal přes 11 milionů do nesmyslu
5.10.2024 - Zájem o diesely ve Velké Británii roste pětkrát rychleji než o elektrická auta, tolik k úspěšnosti nařizování těch druhých
5.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.