Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio RS 220 Trophy je nejrychlejším mini Ringu, zvládl ho v čase 8:23
11.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za rekordem nestojí samotná automobilka, ale německý magazín Sport Auto. Jeho redaktor zajel čas srovnatelný s ne zrovna pradávnými sporťáky.
Časy dosažené na Severní smyčce Nürburgringu jsou pro některé značky důležité. Jiné jim nepřikládají valný význam, jakkoli se asi nikdy nezbaví podezření, že se jen bojí srovnání s lépe připravenou konkurencí. A tak zatímco Peugeot oznámil, že se v daném klání angažovat nehodlá, pro další francouzskou automobilku a zejména pro její sportovní divizi Renaultsport jde o velmi reprezentativní záležitost.
Vcelku pravidelně se přitom o působivá kola zasazoval Mégane RS, ten však byl pro letošek překonán novou Hondou Civic Type-R. Značka ovšem nesložila jen tak ruce do klína a již v březnu odhalila poladěné Clio RS 220 Trophy, které se oproti poněkud nepřesvědčivému standardu pyšní výkonem vyšším o 20 koní, překalibrovaným automatem EDC řadícím o 30 procent rychleji, modifikovaným podvozkem nebo 18palcovými koly s extra lepivými pneumatikami. Výsledek těchto snah na sebe dlouho nedal čekat, oficiálně se však o něj Renault ani jeho sportovní oddělení nezasadil. Místo toho mohou Francouzi poslat děkovný e-mail německému magazínu Sport Auto.
Redaktor tohoto časopisu Christian Gebhart nedávno Zelené peklo navštívil v rámci tzv. Supertestu a na 20,8 kilometru dlouhém okruhu zanechal působivou vizitku, neboť jej obkroužil za 8 minut a 23 sekund. Tedy nejrychleji ze všech kompaktů a za čas lepší, než jakého v uplynulých patnácti letech dosáhly třeba Lotus Exige S, Jaguar XKR, Audi RS4, Porsche Cayman S nebo Mitsubishi Lancer Evo VII. Jistě obdivuhodné, dokud ale Renault nevrátí Cliu RS manuální řazení, přízeň jeho tradiční klientely si zpět získá jen stěží...

Clio RS 220 Trophy zvládlo Ring za 8 minut a 23 sekund
Škoda jen, že vůz není k mání s manuální převodovkou, ale pouze překalibrovaným automatem EDC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 58 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva